Sprzedawco – uważaj na oszustów!
Nowy sposób oszustwa na terenie naszego powiatu. Tym razem na przedsiębiorcach. Sprawca, podając się za przedstawiciela firmy obsługującej terminal kontaktuje się telefonicznie w sprawie zmiany ustawień.
25 lipca br. szamotulscy policjanci otrzymali zgłoszenie dotyczące dwóch oszustw na szkodę, pracownic ze sklepu na terenie gminy Ostroróg i Szamotuły. Sprawca, telefonicznie podając się za przedstawiciela jednej z firm poinformował sprzedawczynię o rzekomej zmianie w ustawieniach terminala płatniczego i zaoferował niezwłoczną pomoc w usunięciu usterki.
W tym celu poleciłby wykonywała jego polecenia oraz o wygenerowanie doładowania zgodnie z jego wskazówkami. Kobieta wykonywała polecenia rzekomego przedstawiciela handlowego. W związku z niemożnością usunięcia „usterki” mężczyzna jeszcze dwukrotnie poprosił kobietę o wprowadzenie kodów i generowanie doładowań.
Zgłaszająca po jakimś czasie, kiedy zorientowała się, że została oszukana zadzwoniła do firmy, z której pracownikiem rzekomo rozmawiała, ale okazało się, że numer jest nieaktywny. Na 650 zł obciążyła konto sklepu, w którym pracuje. Ten sam przedstawiciel dokonał podobnego oszustwa w drugim sklepie, który obciążył na kwotę 950 zł.
Jest to kolejny rodzaj oszustw, aby uniknąć takiego zagrożenia, należy pamiętać o zwykłych środkach ostrożności!
(EG)