ANALIZA ZDARZEÑ DROGOWYCH MARZEC- KWIECIEÑ 2014 r.
|
2014 |
2013 |
Liczba Wypadków |
2 |
3 |
Liczba Ofiar |
2 |
3 |
Liczba Zabitych |
1 |
1 |
Liczba Rannych |
1 |
2 |
Liczba Kolizji |
166 |
163 |
Liczba Zdarzeń |
168 |
166 |
I. Przyczyny zaistniałych zdarzeń drogowych wg rodzaju winy
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
z winny kierującego |
120 |
1 |
1 |
0 |
119 |
z winny pieszego |
2 |
1 |
0 |
1 |
1 |
z innych przyczyn |
44 |
0 |
0 |
0 |
44 |
współwina ucz. ruchu |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Powyższa tabela przedstawia, iż z pośród 168 zdarzeń drogowych w 120 przypadkach przyczyna zdarzenia drogowego była z winy kierującego
II. Odcinki drogi na których zaistniały zdarzenia
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
Odcinek prosty |
130 |
2 |
1 |
1 |
128 |
Spadek |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
wzniesienie |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Zakręt, łuk |
13 |
0 |
0 |
0 |
13 |
Skrzyżowanie |
23 |
0 |
0 |
0 |
23 |
Parkingi |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Powyższa tabela wskazuje, iż 130 zdarzeń drogowych zaistniało na prostych odcinkach dróg. Następnie najwięcej zdarzeń wystąpiło: skrzyżowanie, zakręt,łuk
III. Pojazdy sprawców zanotowanych wypadków i kolizji drogowych
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
Nieustalony |
4 |
0 |
0 |
0 |
4 |
Motorowery |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
Motocykle |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Samochody osobowe |
100 |
1 |
1 |
0 |
99 |
Autobusy |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Samochody ciężarowe |
8 |
0 |
0 |
0 |
8 |
Ciągniki rolnicze |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Inne pojazdy |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Rower |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Powyższa tabela przedstawia, iż w 100 przypadkach sprawcy zdarzeń drogowych poruszali się samochodami osobowymi. W 8 przypadkach sprawcy poruszali się samochodami ciężarowymi
IV. Przyczyny wypadków i kolizji drogowych z winy kierującego
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
Gwałtowne hamowanie |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Jazda po niewłaściwej stronie drogi |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
Niedostosowanie prędkości do warunków ruchu |
14 |
0 |
0 |
0 |
14 |
Nieprawidłowe cofanie |
18 |
0 |
0 |
0 |
18 |
Nieprawidłowe omijanie |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Nieprawidłowe skręcanie |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
Nieprawidłowe wymijanie |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Nieprawidłowe wyprzedzanie |
17 |
1 |
1 |
0 |
16 |
Nieprawidłowe zawracanie |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
Nieprawidłowe zatrzymanie/postój |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Nieudzielenie innych sygnałów |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Nieudzielanie pierwszeństwa pieszemu |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu |
31 |
0 |
0 |
0 |
31 |
Niezachowanie bezp.odl.między pojazdami |
22 |
0 |
0 |
0 |
22 |
Zatrzymanie, postój |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Wjazd przy czerwonym świetle |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Nieprawidłowe przechodzenie przejścia dla pieszych |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Zmiana pasa ruchu |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Niewłaściwy stan jezdni |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Obiekty, zwierzęta na drodze |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Powyższa tabela przedstawia, iż w 14 przypadkach przyczyną zdarzenia drogowego było niedostosowanie prędkości do panujących warunków. W 31 przypadkach przyczyną było nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu, 22 niezachowanie bezpiecznej odległości pomiędzy pojazdami a w 18 nieprawidłowe cofanie
V. Grupa wiekowa –sprawców /kierujących/ wypadków i kolizji drogowych
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
0 - 6 lat |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
7- 14 lat |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
15 - 17lat |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
18 - 24 lat |
29 |
1 |
1 |
0 |
28 |
25 - 39 lat |
38 |
0 |
0 |
0 |
39 |
40 - 59 lat |
31 |
0 |
0 |
0 |
31 |
60 plus |
13 |
0 |
0 |
0 |
13 |
b/d |
6 |
0 |
0 |
0 |
6 |
Powyższa tabela wskazuje, iż w 38 przypadkach sprawcami zdarzeń drogowych byli kierujący w wieku od 25 do 39 lat. Drugą taka grupą wiekową byli sprawcy w wieku 40-59 lat
VI. Płeć uczestników zdarzeń drogowych-sprawców
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
KOBIETY |
30 |
0 |
0 |
0 |
30 |
MÊŻCZYŹNI |
85 |
1 |
1 |
0 |
84 |
B/D |
5 |
0 |
0 |
0 |
5 |
Powyższa tabela wskazuje, iż najwięcej zdarzeń drogowych, było spowodowane
z winy mężczyzny
VII. Dni tygodnia w których zaistniały zdarzenia drogowe
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
|
Poniedziałek |
24 |
1 |
1 |
0 |
23 |
|
|
Wtorek |
24 |
0 |
0 |
0 |
24 |
|
|
Środa |
29 |
0 |
0 |
0 |
29 |
|
|
Czwartek |
30 |
0 |
0 |
0 |
30 |
|
|
Piątek |
23 |
0 |
0 |
0 |
23 |
|
|
Sobota |
21 |
0 |
0 |
0 |
21 |
|
|
Niedziela |
17 |
1 |
0 |
1 |
16 |
|
Powyższa tabela przedstawia, iż z pośród 168 zdarzeń drogowych, 30 zaistniało w czwartek . Następne zdarzenia miały miejsce w środę, poniedziałek i wtorek
VIII. Czas zaistniałych wypadków i kolizji drogowych
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
6 -14 |
70 |
0 |
0 |
0 |
70 |
14 - 22 |
80 |
1 |
0 |
1 |
79 |
22 - 6 |
18 |
1 |
1 |
0 |
17 |