Analiza zdarzeń drogowych zaistniałych w czerwcu 2014 r.
Na
terenie działania Komendy Powiatowej Policji w Szamotułach w
czerwcu br. zanotowano 4 wypadki drogowe w których 5 osób
zostało rannych, 1 osoba zmarła. Ponadto odnotowano 59
kolizje drogowe.
|
|
Czerwiec 2014 |
|
Liczba Wypadków |
4 |
|
Liczba Ofiar |
6 |
|
Liczba Zabitych |
1 |
|
Liczba Rannych |
5 |
|
Liczba Kolizji |
59 |
|
Liczba Zdarzeń |
63 |
Przyczyny zaistniałych zdarzeń drogowych wg rodzaju winy
|
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
z winny kierującego |
51 |
2 |
0 |
4 |
49 |
|
z winny pieszego |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
z innych przyczyn |
11 |
2 |
1 |
1 |
9 |
|
współwina ucz. ruchu |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Powyższa tabela przedstawia, iż z pośród 63 zdarzeń drogowych w 51 przypadkach zdarzenia nastąpiły z winy kierującego
Odcinki drogi na których zaistniały zdarzenia
|
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
Odcinek prosty |
49 |
2 |
1 |
3 |
45 |
|
Spadek |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
wzniesienie |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Zakręt, łuk |
8 |
1 |
0 |
1 |
7 |
|
Skrzyżowanie |
8 |
1 |
0 |
1 |
7 |
Powyższa tabela wskazuje, iż 49 zdarzeń drogowych zaistniało na prostych odcinkach dróg. Następnie najwięcej zdarzeń wystąpiło na zakręcie, łuku oraz na skrzyżowanie
Pojazdy sprawców zanotowanych wypadków i kolizji drogowych
|
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
Nieustalony |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
|
Motorowery |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
|
Motocykl |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Samochody osobowe |
40 |
1 |
0 |
3 |
39 |
|
Autobusy |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
|
Samochody ciężarowe |
5 |
0 |
0 |
0 |
5 |
|
Ciągniki rolnicze |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Pojazd wolnobieżny |
2 |
1 |
0 |
1 |
1 |
|
Rower |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Powyższa tabela przedstawia, iż w 40 przypadkach sprawcy zdarzeń drogowych poruszali się samochodami osobowymi. W 5 przypadkach sprawcy poruszali się samochodami ciężarowymi
Przyczyny wypadków i kolizji drogowych z winy kierującego
|
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
Jazda po niewłaściwej stronie drogi |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Niedostosowanie prędkości do warunków ruchu |
6 |
0 |
0 |
0 |
6 |
Nieprawidłowe cofanie |
9 |
0 |
0 |
0 |
9 |
|
Nieprawidłowe omijanie |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
|
Nieprawidłowe skręcanie |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
|
Nieprawidłowe wymijanie |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
|
Nieprawidłowe wyprzedzanie |
3 |
1 |
0 |
3 |
2 |
|
Nieudzielanie pierwszeństwa pieszemu |
2 |
1 |
0 |
1 |
1 |
|
Nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu |
7 |
0 |
0 |
0 |
7 |
|
Niezachowanie bezp.odl.między pojazdami |
13 |
0 |
0 |
0 |
13 |
|
Wjazd przy czerwonym świetle |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
|
Zmęczenie, zaśnięcie |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
|
Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Powyższa tabela przedstawia, iż w 13 przypadkach przyczyną zdarzenia drogowego było niezachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami. W 9 przypadkach przyczyną było nieprawidłowe cofanie a w 7 przypadkach nieudzielenie pierwszeństwa przejazd
Grupa wiekowa –sprawców /kierujących/ wypadków i kolizji drogowych
|
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
0 - 6 lat |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
7- 14 lat |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
15 - 17lat |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
|
18 - 24 lat |
10 |
0 |
0 |
0 |
10 |
|
25 - 39 lat |
16 |
1 |
0 |
3 |
15 |
|
40 - 59 lat |
14 |
1 |
0 |
1 |
13 |
|
60 plus |
9 |
0 |
0 |
0 |
9 |
|
b/d |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Powyższa tabela wskazuje, iż w 16 przypadkach sprawcami zdarzeń drogowych byli kierujący w wieku od 25-39 lat. Drugą grupą wiekową byli sprawcy w wieku 40-59 lat
Płeć sprawców zdarzeń drogowych
|
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
KOBIETY |
12 |
1 |
0 |
3 |
11 |
|
MÊŻCZYŹNI |
38 |
1 |
0 |
1 |
37 |
|
B/D |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Jak wynika z powyższej tabela wskazuje, iż najwięcej zdarzeń drogowych, było spowodowane
z winy mężczyzny
Dni tygodnia w których zaistniały zdarzenia drogowe
|
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
|
|
Poniedziałek |
14 |
1 |
0 |
1 |
13 |
|
|
|
Wtorek |
9 |
1 |
1 |
0 |
8 |
|
|
|
Środa |
12 |
0 |
0 |
0 |
12 |
|
|
|
Czwartek |
5 |
1 |
0 |
1 |
4 |
|
|
|
Piątek |
8 |
0 |
0 |
0 |
8 |
|
|
|
Sobota |
9 |
0 |
0 |
0 |
9 |
|
|
|
Niedziela |
6 |
1 |
0 |
3 |
5 |
|
|
Z pośród wszystkich zdarzeń drogowych, 14 zaistniało w poniedziałek. Kolejne 12 zdarzeń miało miejsce w środę.
Czas zaistniałych wypadków i kolizji drogowych
|
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
6 -14 |
22 |
2 |
0 |
4 |
20 |
|
14 - 22 |
34 |
2 |
1 |
1 |
32 |
|
22 - 6 |
7 |
0 |
0 |
0 |
7 |
Powyższa tabela wskazuje, że najwięcej zdarzeń drogowych zaistniało w godzinach 14-22
Zestawienie zaistniałych zdarzeń wg, Gmin i działań Komisariatów
|
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
Pniewy i gmina |
6 |
1 |
1 |
1 |
5 |
|
Kaźmierz i gmina |
5 |
1 |
0 |
3 |
4 |
|
Duszniki i gmina |
7 |
0 |
0 |
0 |
7 |
|
Szamotuły i gmina |
27 |
1 |
0 |
1 |
26 |
|
Wronki i gmina |
15 |
1 |
0 |
0 |
14 |
|
Obrzycko i gmina |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
|
Ostroróg i gmina |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Powyższa tabela przedstawia, iż największa ilość zdarzeń drogowych zaistniała na terenie miasta i gminy Szamotuły