Zdarzenia na drogach - luty 2015
ANALIZA STANU BEZPIECZEÑSTWA W RUCHU DROGOWYM NA TERENIE DZIAŁANIA KOMENDY POWIATOWEJ POLICJI W SZAMOTUŁACH ZA MIESI¡C LUTY 2015 R.
|
Luty - 2015 |
Luty - 2014 |
Liczba Wypadków |
1 |
7 |
Liczba Ofiar |
1 |
11 |
Liczba Zabitych |
0 |
1 |
Liczba Rannych |
1 |
10 |
Liczba Kolizji |
47 |
47 |
Liczba Zdarzeń |
48 |
54 |
I. Przyczyny zaistniałych zdarzeń drogowych wg rodzaju winy
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
z winny kierującego |
39 |
1 |
0 |
1 |
38 |
z winny pieszego |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
z innych przyczyn |
7 |
0 |
0 |
0 |
7 |
współwina ucz. ruchu |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Powyższa tabela przedstawia, iż z pośród 48 zdarzeń drogowych w 39 przypadkach przyczyna zdarzenia drogowego była z winy kierującego
II. Odcinki drogi na których zaistniały zdarzenia
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
Odcinek prosty |
32 |
0 |
0 |
0 |
32 |
Spadek |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
wzniesienie |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Zakręt, łuk |
6 |
0 |
0 |
0 |
6 |
Skrzyżowanie |
10 |
1 |
0 |
1 |
9 |
Powyższa tabela wskazuje, iż 32 zdarzenia drogowe zaistniały na prostych odcinkach dróg.
Następnie najwięcej zdarzeń wystąpiło na skrzyżowaniach.
III. Pojazdy sprawców zanotowanych wypadków i kolizji drogowych
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
Nieustalony |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Motorowery |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Motocykl |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Samochody osobowe |
27 |
1 |
0 |
1 |
26 |
Autobusy |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Samochody ciężarowe |
9 |
0 |
0 |
0 |
9 |
Ciągniki rolnicze |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Pojazd wolnobieżny |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Rower |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Powyższa tabela przedstawia, iż w 27 przypadkach sprawcy zdarzeń drogowych poruszali się samochodami osobowymi. W 9 przypadkach sprawcy poruszali się samochodami ciężarowymi
IV. Przyczyny wypadków i kolizji drogowych z winy kierującego
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
Jazda po niewłaściwej stronie drogi |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Niedostosowanie prędkości do warunków ruchu |
10 |
0 |
0 |
0 |
10 |
Nieprawidłowe cofanie |
9 |
0 |
0 |
0 |
9 |
Nieprawidłowe omijanie |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
Nieprawidłowe skręcanie |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Nieprawidłowe wyprzedzanie |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Nieudzielenie pierwszeństwa pieszemu |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu |
6 |
1 |
0 |
1 |
5 |
Niezachowanie bezp. odl. między pojazdami |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Nieprawidłowe wymijanie |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
Zmęczenie, zaśnięcie |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Nieprawidłowe zatrzymanie, postój |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Nieprawidłowe zawracanie |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Powyższa tabela przedstawia, iż w 10 przypadkach przyczyną zdarzenia drogowego było niezachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami niedostosowanie prędkości do warunków ruchu
V. Grupa wiekowa –sprawców /kierujących/ wypadków i kolizji drogowych
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
0 - 6 lat |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
7- 14 lat |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
15 - 17lat |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
18 - 24 lat |
6 |
0 |
0 |
0 |
6 |
25 - 39 lat |
14 |
0 |
0 |
0 |
14 |
40 - 59 lat |
13 |
1 |
0 |
1 |
12 |
60 plus |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
b/d |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
Powyższa tabela wskazuje, iż w 14 przypadkach sprawcami zdarzeń drogowych byli kierujący w wieku od 25 - 39 lat.
VI. Płeć uczestników zdarzeń drogowych - sprawców
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
KOBIETY |
12 |
1 |
0 |
1 |
11 |
MÊŻCZYZNI |
24 |
0 |
0 |
0 |
24 |
B/D |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
Powyższa tabela wskazuje, iż najwięcej zdarzeń drogowych, było spowodowane z winy mężczyzny
VII. Dni tygodnia w których zaistniały zdarzenia drogowe
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
Poniedziałek |
9 |
0 |
0 |
0 |
9 |
Wtorek |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
Środa |
4 |
0 |
0 |
0 |
4 |
Czwartek |
9 |
0 |
0 |
0 |
9 |
Piątek |
9 |
0 |
0 |
0 |
9 |
Sobota |
8 |
1 |
0 |
1 |
7 |
Niedziela |
6 |
0 |
0 |
0 |
6 |
Powyższa tabela przedstawia, iż z pośród wszystkich zdarzeń drogowych, po 9 zaistniało w poniedziałek, czwartek i piątek. Następne po 8 zdarzeń miało miejsce w sobotę
VIII. Czas zaistniałych wypadków i kolizji drogowych
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
6 -14 |
28 |
1 |
0 |
1 |
27 |
14 - 22 |
16 |
0 |
0 |
0 |
16 |
22 - 6 |
4 |
0 |
0 |
0 |
4 |
Powyższa tabela wskazuje, że najwięcej zdarzeń drogowych zaistniało na I zmianie w godzinach 6/14
IX. Zestawienie zaistniałych zdarzeń wg, Gmin i działań Komisariatów
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
Pniewy i gmina |
9 |
1 |
0 |
1 |
8 |
Kaźmierz i gmina |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
Duszniki i gmina |
5 |
0 |
0 |
0 |
5 |
Szamotuły i gmina |
16 |
0 |
0 |
0 |
16 |
Wronki i gmina |
4 |
0 |
0 |
0 |
4 |
Obrzycko i gmina |
5 |
0 |
0 |
0 |
5 |
Ostroróg i gmina |
6 |
0 |
0 |
0 |
6 |
Powyższa tabela przedstawia, iż największa ilość zdarzeń drogowych zaistniała na terenie miasta i gminy Szamotuły, następnie na terenie Pniew.
X. Prowadzone działania WRD w miesiącu Luty 2015
Działania Krajowe |
Działania Własne WRD |
Bezpieczne Ferie 16.02-01.03.2015 |
Trzeźwy Poranek 02.02.2015, 16.02.2015 |
Truck i Bus 12.02.2015 |
|
Niechronieni uczestnicy RD 20.02.2015 |
|
Alkohol i narkotyki 27.02.2015 |
|
Powyższa tabela wskazuje, iż w miesiącu luty Wydział Ruchu Drogowego w ramach wzmożonych działań na terenie KPP Szamotuły przeprowadził 6 akcji w tym 2 własne o kryptonimach Trzeźwy Poranek
Sporządził:
p.o Naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego
KPP w Szamotułach
asp.szt. Krzysztof Stanisławiak