RUCH DROGOWY

Zdarzenia na drogach - luty 2015

thumb_czapka_wrdANALIZA STANU BEZPIECZEÑSTWA W RUCHU DROGOWYM NA TERENIE DZIAŁANIA KOMENDY POWIATOWEJ POLICJI W SZAMOTUŁACH ZA MIESI¡C LUTY 2015 R.

 



Na terenie działania Komendy Powiatowej Policji w Szamotułach w analizowanym okresie zanotowano 1 wypadek drogowy w tym 1 osoba ranna, 0 osób zabitych. Ponadto odnotowano 47 kolizji drogowych. Liczbę zdarzeń, zabitych, rannych przedstawia poniższa tabela

 


 

Luty - 2015

Luty - 2014

Liczba Wypadków

1

7

Liczba Ofiar

1

11

Liczba Zabitych

0

1

Liczba Rannych

1

10

Liczba Kolizji

47

47

Liczba Zdarzeń

48

54



I. Przyczyny zaistniałych zdarzeń drogowych wg rodzaju winy

 

Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

z winny kierującego

39

1

0

1

38

z winny pieszego

1

0

0

0

1

z innych przyczyn

7

0

0

0

7

współwina ucz. ruchu

1

0

0

0

1


Powyższa tabela przedstawia, iż z pośród 48 zdarzeń drogowych w 39 przypadkach przyczyna zdarzenia drogowego była z winy kierującego


II. Odcinki drogi na których zaistniały zdarzenia

 

Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

Odcinek prosty

32

0

0

0

32

Spadek

0

0

0

0

0

wzniesienie

0

0

0

0

0

Zakręt, łuk

6

0

0

0

6

Skrzyżowanie

10

1

0

1

9

Powyższa tabela wskazuje, iż 32 zdarzenia drogowe zaistniały na prostych odcinkach dróg.
Następnie najwięcej zdarzeń wystąpiło na skrzyżowaniach.
III. Pojazdy sprawców zanotowanych wypadków i kolizji drogowych


Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

Nieustalony

2

0

0

0

2

Motorowery

0

0

0

0

0

Motocykl

0

0

0

0

0

Samochody osobowe

27

1

0

1

26

Autobusy

0

0

0

0

0

Samochody ciężarowe

9

0

0

0

9

Ciągniki rolnicze

0

0

0

0

0

Pojazd wolnobieżny

0

0

0

0

0

Rower

1

0

0

0

1

Powyższa tabela przedstawia, iż w 27 przypadkach sprawcy zdarzeń drogowych poruszali się samochodami osobowymi. W 9 przypadkach sprawcy poruszali się samochodami ciężarowymi

IV. Przyczyny wypadków i kolizji drogowych z winy kierującego

 

Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

Jazda po niewłaściwej stronie drogi

0

0

0

0

0

Niedostosowanie prędkości do warunków ruchu

10

0

0

0

10

Nieprawidłowe cofanie

9

0

0

0

9

Nieprawidłowe omijanie

2

0

0

0

2

Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu

3

0

0

0

3

Nieprawidłowe skręcanie

0

0

0

0

0

Nieprawidłowe wyprzedzanie

2

0

0

0

2

Nieudzielenie pierwszeństwa pieszemu

0

0

0

0

0

Nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu

6

1

0

1

5

Niezachowanie bezp. odl. między pojazdami

2

0

0

0

2

Nieprawidłowe wymijanie

3

0

0

0

3

Zmęczenie, zaśnięcie

0

0

0

0

0

Nieprawidłowe zatrzymanie, postój

1

0

0

0

1

Nieprawidłowe zawracanie

1

0

0

0

1

Powyższa tabela przedstawia, iż w 10 przypadkach przyczyną zdarzenia drogowego było niezachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami niedostosowanie prędkości do warunków ruchu


V. Grupa wiekowa –sprawców /kierujących/ wypadków i kolizji drogowych


 

Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

0 - 6 lat

0

0

0

0

0

7- 14 lat

0

0

0

0

0

15 - 17lat

0

0

0

0

0

18 - 24 lat

6

0

0

0

6

25 - 39 lat

14

0

0

0

14

40 - 59 lat

13

1

0

1

12

60 plus

3

0

0

0

3

b/d

3

0

0

0

3

Powyższa tabela wskazuje, iż w 14 przypadkach sprawcami zdarzeń drogowych byli kierujący w wieku od 25 - 39 lat.


VI. Płeć uczestników zdarzeń drogowych - sprawców

 

Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

KOBIETY

12

1

0

1

11

MÊŻCZYZNI

24

0

0

0

24

B/D

3

0

0

0

3


Powyższa tabela wskazuje, iż najwięcej zdarzeń drogowych, było spowodowane z winy mężczyzny


VII. Dni tygodnia w których zaistniały zdarzenia drogowe



Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

Poniedziałek

9

0

0

0

9

Wtorek

3

0

0

0

3

Środa

4

0

0

0

4

Czwartek

9

0

0

0

9

Piątek

9

0

0

0

9

Sobota

8

1

0

1

7

Niedziela

6

0

0

0

6

Powyższa tabela przedstawia, iż z pośród wszystkich zdarzeń drogowych, po 9 zaistniało w poniedziałek, czwartek i piątek. Następne po 8 zdarzeń miało miejsce w sobotę


VIII. Czas zaistniałych wypadków i kolizji drogowych

 

Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

6 -14

28

1

0

1

27

14 - 22

16

0

0

0

16

22 - 6

4

0

0

0

4

Powyższa tabela wskazuje, że najwięcej zdarzeń drogowych zaistniało na I zmianie w godzinach 6/14

IX. Zestawienie zaistniałych zdarzeń wg, Gmin i działań Komisariatów

 

Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

Pniewy i gmina

9

1

0

1

8

Kaźmierz i gmina

3

0

0

0

3

Duszniki i gmina

5

0

0

0

5

Szamotuły i gmina

16

0

0

0

16

Wronki i gmina

4

0

0

0

4

Obrzycko i gmina

5

0

0

0

5

Ostroróg i gmina

6

0

0

0

6


Powyższa tabela przedstawia, iż największa ilość zdarzeń drogowych zaistniała na terenie miasta i gminy Szamotuły, następnie na terenie Pniew.























X. Prowadzone działania WRD w miesiącu Luty 2015

Działania Krajowe

Działania Własne WRD

Bezpieczne Ferie 16.02-01.03.2015

Trzeźwy Poranek 02.02.2015, 16.02.2015

Truck i Bus 12.02.2015


Niechronieni uczestnicy RD 20.02.2015


Alkohol i narkotyki 27.02.2015


Powyższa tabela wskazuje, iż w miesiącu luty Wydział Ruchu Drogowego w ramach wzmożonych działań na terenie KPP Szamotuły przeprowadził 6 akcji w tym 2 własne o kryptonimach Trzeźwy Poranek


Sporządził:

p.o Naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego

KPP w Szamotułach

asp.szt. Krzysztof Stanisławiak

Powrót na górę strony