RUCH DROGOWY

ANALIZA ZDARZEÑ NA DROGACH STYCZEÑ-LUTY 2015

thumb_policjanci_podczas_akcji_prdko_05.2014_15STANU BEZPIECZEÑSTWA W RUCHU DROGOWYM NA TERENIE DZIAŁANIA KOMENDY POWIATOWEJ POLICJI W SZAMOTUŁACH ZA MIESI¡CE STYCZEÑ - LUTY 2015 R.

 

Na terenie działania Komendy Powiatowej Policji w Szamotułach w analizowanym okresie zanotowano 1 wypadek drogowy w tym 1 osoba ranna, 0 osób zabitych. Ponadto odnotowano 119 kolizji drogowych. Liczbę zdarzeń, zabitych, rannych przedstawia poniższa tabela


2015

2014

Liczba Wypadków

1

13

Liczba Ofiar

1

21

Liczba Zabitych

0

2

Liczba Rannych

1

19

Liczba Kolizji

119

103

Liczba Zdarzeń

120

116


I. Przyczyny zaistniałych zdarzeń drogowych wg rodzaju winy


Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

z winny kierującego

97

1

0

1

96

z winny pieszego

2

0

0

0

2

z innych przyczyn

20

0

0

0

20

współwina ucz. ruchu

1

0

0

0

1

Powyższa tabela przedstawia, iż z pośród 120 zdarzeń drogowych w 97 przypadkach przyczyna zdarzenia drogowego była z winy kierującego


II. Odcinki drogi na których zaistniały zdarzenia


Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

Odcinek prosty

90

0

0

0

90

Spadek

0

0

0

0

0

wzniesienie

0

0

0

0

0

Zakręt, łuk

12

0

0

0

12

Skrzyżowanie

18

1

0

1

17

Powyższa tabela wskazuje, iż 90 zdarzeń drogowych zaistniało na prostych odcinkach dróg.
Następnie najwięcej zdarzeń wystąpiło na skrzyżowaniach.


III. Pojazdy sprawców zanotowanych wypadków i kolizji drogowych


Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

Nieustalony

7

0

0

0

7

Motorowery

1

0

0

0

1

Motocykl

0

0

0

0

0

Samochody osobowe

69

1

0

1

68

Autobusy

0

0

0

0

0

Samochody ciężarowe

16

0

0

0

16

Ciągniki rolnicze

0

0

0

0

0

Pojazd wolnobieżny

0

0

0

0

0

Rower

4

0

0

0

4

Powyższa tabela przedstawia, iż w 69 przypadkach sprawcy zdarzeń drogowych poruszali się samochodami osobowymi. W 16 przypadkach sprawcy poruszali się samochodami ciężarowymi

IV. Przyczyny wypadków i kolizji drogowych z winy kierującego


Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

Jazda po niewłaściwej stronie drogi

1

0

0

0

1

Niedostosowanie prędkości do warunków ruchu

22

0

0

0

22

Nieprawidłowe cofanie

20

0

0

0

20

Nieprawidłowe omijanie

4

0

0

0

4

Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu

5

0

0

0

5

Nieprawidłowe skręcanie

1

0

0

0

1

Nieprawidłowe wyprzedzanie

3

0

0

0

3

Nieudzielenie pierwszeństwa pieszemu

2

0

0

0

2

Nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu

15

1

0

1

14

Niezachowanie bezp. odl. między pojazdami

15

0

0

0

15

Nieprawidłowe wymijanie

6

0

0

0

6

Zmęczenie, zaśnięcie

1

0

0

0

1

Nieprawidłowe zatrzymanie, postój

1

0

0

0

1

Nieprawidłowe zawracanie

1

0

0

0

1

Powyższa tabela przedstawia, iż w 22 przypadkach przyczyną zdarzenia drogowego było niedostosowanie prędkości do warunków ruchu

V. Grupa wiekowa –sprawców /kierujących/ wypadków i kolizji drogowych


Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

0 - 6 lat

0

0

0

0

0

7- 14 lat

0

0

0

0

0

15 - 17lat

0

0

0

0

0

18 - 24 lat

13

0

0

0

13

25 - 39 lat

37

0

0

0

37

40 - 59 lat

21

1

0

1

20

60 plus

15

0

0

0

15

b/d

11

0

0

0

11

Powyższa tabela wskazuje, iż w 37 przypadkach sprawcami zdarzeń drogowych byli kierujący w wieku od 25 - 39 lat.


VI. Płeć uczestników zdarzeń drogowych - sprawców


Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

KOBIETY

23

1

0

1

22

MÊŻCZYŹNI

64

0

0

0

64

B/D

10

0

0

0

10

Powyższa tabela wskazuje, iż najwięcej zdarzeń drogowych, było spowodowane z winy mężczyzny

VII. Dni tygodnia w których zaistniały zdarzenia drogowe


Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

Poniedziałek

24

0

0

0

24

Wtorek

14

0

0

0

14

Środa

12

0

0

0

12

Czwartek

20

0

0

0

20

Piątek

20

0

0

0

20

Sobota

16

1

0

1

15

Niedziela

14

0

0

0

14

Powyższa tabela przedstawia, iż z pośród wszystkich zdarzeń drogowych, 24 zaistniało w poniedziałek. Następne po 20 zdarzeń miało miejsce w czwartek i piątek

VIII. Czas zaistniałych wypadków i kolizji drogowych


Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

6 -14

28

1

0

1

27

14 - 22

16

0

0

0

16

22 - 6

4

0

0

0

4

Powyższa tabela wskazuje, że najwięcej zdarzeń drogowych zaistniało na I zmianie w godzinach 6/14

IX. Zestawienie zaistniałych zdarzeń wg, Gmin i działań Komisariatów


Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

Pniewy i gmina

24

1

0

1

23

Kaźmierz i gmina

13

0

0

0

13

Duszniki i gmina

14

0

0

0

14

Szamotuły i gmina

38

0

0

0

38

Wronki i gmina

14

0

0

0

14

Obrzycko i gmina

9

0

0

0

9

Ostroróg i gmina

8

0

0

0

8

Powyższa tabela przedstawia, iż największa ilość zdarzeń drogowych zaistniała na terenie miasta i gminy Szamotuły, następnie na terenie Pniew.

X. Prowadzone działania WRD w miesiącach Styczeń - Luty 2015

Działania Krajowe

Działania Własne WRD

Niechronieni uczestnicy RD 15.01.2015

Orszak Trzech Króli 06.01.2015

Truck & Bus 19.01.2015

Niechronieni uczestnicy RD 21.01.2015

Pasy 29.01.2015

Niechronieni uczestnicy RD 28.01.2015

Bezpieczne Ferie 16.02-01.03.2015

Trzeźwy Poranek 02.02.2015, 16.02.2015

Truck i Bus 12.02.2015


Niechronieniu uczestnicy RD 20.02.2015


Alkohol i narkotyki 27.02.2015


Powyższa tabela wskazuje, iż w miesiącu styczeń Wydział Ruchu Drogowego w ramach wzmożonych działań na terenie KPP Szamotuły przeprowadził 12 akcji w tym 5 własnych o kryptonimach Orszak Trzech Króli, Niechronieni uczestnicy RD i Trzeźwy poranek

 

 

Sporządził:

p.o. Naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego

KPP w Szamotułach

asp. szt. Krzysztof Stanisławiak

 

Powrót na górę strony