ANALIZA ZDARZEÑ NA DROGACH CZERWIEC 2016
ANALIZA STANU BEZPIECZEÑSTWA W RUCHU DROGOWYM NA TERENIE DZIAŁANIA KOMENDY POWIATOWEJ POLICJI W SZAMOTUŁACH ZA MIESI¡C CZERWIEC 2016 R.
Na terenie działania Komendy Powiatowej Policji w Szamotułach w analizowanym okresie zanotowano 4 wypadki drogowe w tym 3 osoby ranne, 1 osoba zabita. Ponadto odnotowano 77 kolizji drogowych. Liczbę zdarzeń, zabitych, rannych przedstawia poniższa tabela
|
|
2016 |
2015 |
|
Liczba Wypadków |
4 |
1 |
|
Liczba Ofiar |
4 |
1 |
|
Liczba Zabitych |
1 |
0 |
|
Liczba Rannych |
3 |
1 |
|
Liczba Kolizji |
77 |
68 |
|
Liczba Zdarzeń |
81 |
69 |
|
Liczba nietrzeźwych kierujących w w/w zdarzeniach |
0 |
0 |
I. Przyczyny zaistniałych zdarzeń drogowych wg rodzaju winy
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
|
z winny kierującego |
69 |
4 |
1 |
3 |
65 |
|
z winny pieszego |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
z innych przyczyn |
11 |
0 |
0 |
0 |
11 |
|
współwina ucz. ruchu |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Powyższa tabela przedstawia, iż z pośród 81 zdarzeń drogowych w 69 przypadkach przyczyna zdarzenia drogowego była z winy kierującego
II. Odcinki drogi na których zaistniały zdarzenia
|
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
Odcinek prosty |
64 |
2 |
0 |
2 |
62 |
|
Spadek |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Wierzchołek wzn. |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Wzniesienie |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
|
Zakręt, łuk |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
|
Skrzyżowanie |
17 |
2 |
1 |
1 |
15 |
Powyższa tabela wskazuje, iż 64 zdarzeń drogowych zaistniało na prostych odcinkach dróg.
Następnie najwięcej tj. 17 zdarzeń wystąpiło na skrzyżowaniach
III. Pojazdy sprawców zanotowanych wypadków i kolizji drogowych
|
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
Autobusy |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
|
Ciągniki rolnicze |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
|
Nieustalone |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
|
Motocykl |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Motocykl do 125cm3 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Motorowery |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Nieustalony |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Pojazd wolnobieżny |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Rower |
2 |
1 |
0 |
1 |
1 |
|
Sam. cięż do 3,5 t. |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
|
Sam. cięż. pow. 3,5t. |
5 |
0 |
0 |
0 |
5 |
|
Sam. cięż do przew. ład. z przyczepą |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Samochody osobowe |
56 |
3 |
1 |
2 |
53 |
Powyższa tabela przedstawia, iż w 56 przypadkach sprawcy zdarzeń drogowych poruszali się samochodami osobowymi. W 7 przypadkach sprawcy poruszali się samochodami ciężarowymi
IV. Przyczyny wypadków i kolizji drogowych z winy kierującego
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
|
Gwałtowne hamowanie |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Inne przyczyny |
6 |
0 |
0 |
0 |
6 |
Jazda po niewłaściwej stronie drogi |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Niedostosowanie prędkości do warunków ruchu |
7 |
0 |
0 |
0 |
7 |
Nieprawidłowe cofanie |
13 |
0 |
0 |
0 |
13 |
|
Nieprawidłowe omijanie |
4 |
0 |
0 |
0 |
4 |
|
Nieprawidłowe przejeżdżanie przejścia dla pieszych |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Nieprawidłowe przejeżdżanie przejścia dla rowerów |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Nieprawidłowe skręcanie |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
|
Nieprawidłowe wymijanie |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Nieprawidłowe wyprzedzanie |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
|
Nieprawidłowe zatrzymanie, postój |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Nieprawidłowe zawracanie |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
|
Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
|
Nieprzestrzeganie innych sygnałów |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Niestosowanie się do sygnalizacji świetlnej |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Nieudzielenie pierwszeństwa pieszemu |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu |
19 |
3 |
0 |
3 |
16 |
|
Nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu na przejściu dla pieszych |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu w innych okolicznościach |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Niezachowanie bezp. odl. między pojazdami |
12 |
0 |
0 |
0 |
12 |
|
Zmęczenie, zaśnięcie |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Powyższa tabela przedstawia, iż w 19 przypadkach przyczyną zdarzenia drogowego było nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu
V. Grupa wiekowa –sprawców /kierujących/ wypadków i kolizji drogowych
|
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
0 - 6 lat |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
7- 14 lat |
1 |
1 |
0 |
1 |
0 |
|
15 - 17lat |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
18 - 24 lat |
11 |
1 |
1 |
0 |
10 |
|
25 - 39 lat |
24 |
1 |
0 |
1 |
23 |
|
40 - 59 lat |
19 |
1 |
0 |
1 |
18 |
|
60 plus |
10 |
0 |
0 |
0 |
10 |
|
b/d |
4 |
0 |
0 |
0 |
4 |
Powyższa tabela wskazuje, iż w 24 przypadkach sprawcami zdarzeń drogowych byli kierujący w wieku od 25-39 lat.
VI. Płeć uczestników zdarzeń drogowych - sprawców
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
|
KOBIETY |
18 |
2 |
0 |
2 |
16 |
|
MÊŻCZYŹNI |
48 |
2 |
1 |
1 |
46 |
|
B/D |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
Powyższa tabela wskazuje, iż najwięcej zdarzeń drogowych, było spowodowane z winy mężczyzny
VII. Dni tygodnia w których zaistniały zdarzenia drogowe
|
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
Poniedziałek |
15 |
0 |
0 |
0 |
15 |
|
Wtorek |
9 |
2 |
1 |
1 |
7 |
|
Środa |
14 |
0 |
0 |
0 |
14 |
|
Czwartek |
13 |
1 |
0 |
1 |
12 |
|
Piątek |
17 |
1 |
0 |
1 |
16 |
|
Sobota |
6 |
0 |
0 |
0 |
6 |
|
Niedziela |
7 |
0 |
0 |
0 |
7 |
Powyższa tabela przedstawia, iż z pośród wszystkich zdarzeń drogowych tj. 17 zaistniało w piątek. Następne po 15 zdarzeń miało miejsce w poniedziałek
VIII. Czas zaistniałych wypadków i kolizji drogowych
|
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
6 -14 |
32 |
2 |
1 |
1 |
30 |
|
14 – 22 |
41 |
2 |
0 |
2 |
39 |
|
22 – 6 |
8 |
0 |
0 |
0 |
8 |
Powyższa tabela wskazuje, że najwięcej zdarzeń drogowych zaistniało na II zmianie w godzinach 14/22
IX. Zestawienie zaistniałych zdarzeń wg, Gmin i działań Komisariatów
|
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
Duszniki i gmina |
9 |
0 |
0 |
0 |
9 |
|
Kaźmierz i gmina |
6 |
0 |
0 |
0 |
6 |
|
Obrzycko i gmina |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
|
Ostroróg i gmina |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
|
Pniewy i gmina |
14 |
1 |
0 |
1 |
13 |
|
Szamotuły i gmina |
35 |
2 |
1 |
1 |
35 |
|
Wronki i gmina |
12 |
1 |
0 |
1 |
11 |
Powyższa tabela przedstawia, iż największa ilość zdarzeń drogowych zaistniała na terenie miasta i gminy Szamotuły, następnie na terenie Pniew
-
Prowadzone działania WRD w miesiącach Czerwiec 2016
|
Działania Krajowe |
Działania Własne WRD |
|
Niechronieni uczestnicy RD 08.06.2016, 16.06.2016 |
Pasy 01.06.2016 |
|
Alkohol i narkotyki 12.06.2016 |
Trzeźwy poranek 20.06.2016 |
|
Pierwszy weekend wakacji 24-26.06.2016 |
Nauka jazdy 23.06.2016 |
|
Pasy 28.06.2016 |
|
|
Bezpieczne wakacje 25.06-31.08.2016 |
|
Powyższa tabela wskazuje, iż w miesiącu czerwiec 2016 Wydział Ruchu Drogowego w ramach wzmożonych działań na terenie KPP Szamotuły przeprowadził 9 akcji w tym 3 własne
Sporządził:
Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego
KPP w Szamotułach
asp. szt. Krzysztof Stanisławiak