RUCH DROGOWY

ANALIZA ZDARZEÑ NA DROGACH LIPIEC 2016

ANALIZASTANU BEZPIECZEÑSTWA W RUCHU DROGOWYM NA TERENIE DZIAŁANIA KOMENDY POWIATOWEJ POLICJI W SZAMOTUŁACH ZA MIESI¡C LIPIEC 2016 R.

 

Na terenie działania Komendy Powiatowej Policji w Szamotułach w analizowanym okresie zanotowano 3 wypadki drogowe w tym 2 osoby ranne, 2 osoby zabite. Ponadto odnotowano 72 kolizje drogowe. Liczbę zdarzeń, zabitych, rannych przedstawia poniższa tabela



2016

2015

Liczba Wypadków

3

1

Liczba Ofiar

4

1

Liczba Zabitych

2

0

Liczba Rannych

2

1

Liczba Kolizji

69

66

Liczba Zdarzeń

72

67


I. Przyczyny zaistniałych zdarzeń drogowych wg rodzaju winy

 

Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

z winny kierującego

66

3

2

2

63

z winny pieszego

0

0

0

0

0

z innych przyczyn

6

0

0

0

6

współwina ucz. ruchu

0

0

0

0

0

Powyższa tabela przedstawia, iż z pośród 72 zdarzeń drogowych w 66 przypadkach przyczyna zdarzenia drogowego była z winy kierującego


II. Pojazdy sprawców zanotowanych wypadków i kolizji drogowych


Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

Autobusy

0

0

0

0

0

Ciągniki rolnicze

1

0

0

0

1

Nieustalone

0

0

0

0

0

Motocykl

2

0

0

0

2

Motocykl do 125cm3

0

0

0

0

0

Motorowery

1

0

0

0

1

Nieustalony

4

0

0

0

4

Pojazd wolnobieżny

0

0

0

0

0

Rower

0

0

0

0

0

Sam. cięż do 3,5 t.

4

0

0

0

4

Sam. cięż. pow. 3,5t.

12

1

0

1

11

Sam. cięż do przew. ład. z przyczepą

0

0

0

0

0

Samochody osobowe

42

2

2

1

40

Powyższa tabela przedstawia, iż w 42 przypadkach sprawcy zdarzeń drogowych poruszali się samochodami osobowymi. W 16 przypadkach sprawcy poruszali się samochodami ciężarowymi

 

III. Przyczyny wypadków i kolizji drogowych z winy kierującego

 

Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

Gwałtowne hamowanie

0

0

0

0

0

Inne przyczyny

2

0

0

0

2

Jazda po niewłaściwej stronie drogi

0

0

0

0

0

Niedostosowanie prędkości do warunków ruchu

11

0

0

0

11

Nieprawidłowe cofanie

13

0

0

0

13

Nieprawidłowe omijanie

5

0

0

0

5

Nieprawidłowe przejeżdżanie przejścia dla pieszych

0

0

0

0

0

Nieprawidłowe przejeżdżanie przejścia dla rowerów

0

0

0

0

0

Nieprawidłowe skręcanie

2

0

0

0

2

Nieprawidłowe wymijanie

2

0

0

0

2

Nieprawidłowe wyprzedzanie

2

0

0

0

2

Nieprawidłowe zatrzymanie, postój

0

0

0

0

0

Nieprawidłowe zawracanie

0

0

0

0

0

Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu

4

0

0

0

4

Nieprzestrzeganie innych sygnałów

0

0

0

0

0

Niestosowanie się do sygnalizacji

świetlnej

0

0

0

0

0

Nieudzielenie pierwszeństwa pieszemu

0

0

0

0

0

Nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu

13

3

2

2

10

Nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu na przejściu dla pieszych

0

0

0

0

0

Nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu w innych okolicznościach

0

0

0

0

0

Niezachowanie bezp. odl. między pojazdami

12

0

0

0

12

Zmęczenie, zaśnięcie

0

0

0

0

0

Powyższa tabela przedstawia, iż w 13 przypadkach przyczyną zdarzenia drogowego było nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu oraz nieprawidłowe cofanie


IV. Grupa wiekowa –sprawców /kierujących/ wypadków i kolizji drogowych


Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

0 - 6 lat

0

0

0

0

0

7- 14 lat

0

0

0

0

0

15 - 17lat

1

0

0

0

1

18 - 24 lat

9

0

0

0

9

25 - 39 lat

22

1

0

1

21

40 - 59 lat

16

0

0

0

16

60 plus

11

2

2

1

9

b/d

7

0

0

0

7

Powyższa tabela wskazuje, iż w 22 przypadkach sprawcami zdarzeń drogowych byli kierujący w wieku od 25-39 lat.

V. Płeć uczestników zdarzeń drogowych - sprawców

 

Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

KOBIETY

13

0

0

0

13

MÊŻCZYŹNI

47

3

2

2

44

B/D

6

0

0

0

6

Powyższa tabela wskazuje, iż najwięcej zdarzeń drogowych, było spowodowane z winy mężczyzny


VI. Dni tygodnia w których zaistniały zdarzenia drogowe


Liczba

zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba

zabitych

Liczba

rannych

Liczba kolizji

Poniedziałek

7

0

0

0

7

Wtorek

7

2

1

2

5

Środa

16

0

0

0

16

Czwartek

14

0

0

0

14

Piątek

17

1

1

0

16

Sobota

6

0

0

0

6

Niedziela

5

0

0

0

5

Powyższa tabela przedstawia, iż z pośród wszystkich zdarzeń drogowych tj. 17 zaistniało w piątek. Następne 16 zdarzeń miało miejsce w środę


VII. Czas zaistniałych wypadków i kolizji drogowych


Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

6 -14

35

3

2

2

32

14 – 22

32

0

0

0

32

22 – 6

5

0

0

0

5

Powyższa tabela wskazuje, że najwięcej zdarzeń drogowych zaistniało na I zmianie w godzinach 6/14


VIII. Zestawienie zaistniałych zdarzeń wg, Gmin i działań Komisariatów


Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

Duszniki i gmina

8

0

0

0

8

Kaźmierz i gmina

6

0

0

0

6

Obrzycko i gmina

3

0

0

0

3

Ostroróg i gmina

1

0

0

0

1

Pniewy i gmina

12

2

1

1

10

Szamotuły i gmina

33

1

1

1

32

Wronki i gmina

10

0

0

0

10

Powyższa tabela przedstawia, iż największa ilość zdarzeń drogowych zaistniała na terenie miasta i gminy Szamotuły, następnie na terenie Pniew



    IX. Prowadzone działania WRD w miesiącach Lipiec 2016

Działania Krajowe

Działania Własne WRD

Prędkość 05.07.2016

Niechronieni uczestnicy RD 08.07.2016

Bezpieczne wakacje 25.06-31.08.2016








Powyższa tabela wskazuje, iż w miesiącu lipiec 2016 Wydział Ruchu Drogowego w ramach wzmożonych działań na terenie KPP Szamotuły przeprowadził 3 akcje w tym 1 własną

 

Sporządził:

Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego

KPP w Szamotułach

asp. szt. Krzysztof Stanisławiak

Powrót na górę strony