ANALIZA ZDARZEÑ NA DROGACH LIPIEC 2016
ANALIZASTANU BEZPIECZEÑSTWA W RUCHU DROGOWYM NA TERENIE DZIAŁANIA KOMENDY POWIATOWEJ POLICJI W SZAMOTUŁACH ZA MIESI¡C LIPIEC 2016 R.
Na terenie działania Komendy Powiatowej Policji w Szamotułach w analizowanym okresie zanotowano 3 wypadki drogowe w tym 2 osoby ranne, 2 osoby zabite. Ponadto odnotowano 72 kolizje drogowe. Liczbę zdarzeń, zabitych, rannych przedstawia poniższa tabela
|
2016 |
2015 |
Liczba Wypadków |
3 |
1 |
Liczba Ofiar |
4 |
1 |
Liczba Zabitych |
2 |
0 |
Liczba Rannych |
2 |
1 |
Liczba Kolizji |
69 |
66 |
Liczba Zdarzeń |
72 |
67 |
I. Przyczyny zaistniałych zdarzeń drogowych wg rodzaju winy
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
z winny kierującego |
66 |
3 |
2 |
2 |
63 |
z winny pieszego |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
z innych przyczyn |
6 |
0 |
0 |
0 |
6 |
współwina ucz. ruchu |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Powyższa tabela przedstawia, iż z pośród 72 zdarzeń drogowych w 66 przypadkach przyczyna zdarzenia drogowego była z winy kierującego
II. Pojazdy sprawców zanotowanych wypadków i kolizji drogowych
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
Autobusy |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Ciągniki rolnicze |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Nieustalone |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Motocykl |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Motocykl do 125cm3 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Motorowery |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Nieustalony |
4 |
0 |
0 |
0 |
4 |
Pojazd wolnobieżny |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Rower |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Sam. cięż do 3,5 t. |
4 |
0 |
0 |
0 |
4 |
Sam. cięż. pow. 3,5t. |
12 |
1 |
0 |
1 |
11 |
Sam. cięż do przew. ład. z przyczepą |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Samochody osobowe |
42 |
2 |
2 |
1 |
40 |
Powyższa tabela przedstawia, iż w 42 przypadkach sprawcy zdarzeń drogowych poruszali się samochodami osobowymi. W 16 przypadkach sprawcy poruszali się samochodami ciężarowymi
III. Przyczyny wypadków i kolizji drogowych z winy kierującego
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
Gwałtowne hamowanie |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Inne przyczyny |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Jazda po niewłaściwej stronie drogi |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Niedostosowanie prędkości do warunków ruchu |
11 |
0 |
0 |
0 |
11 |
Nieprawidłowe cofanie |
13 |
0 |
0 |
0 |
13 |
Nieprawidłowe omijanie |
5 |
0 |
0 |
0 |
5 |
Nieprawidłowe przejeżdżanie przejścia dla pieszych |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Nieprawidłowe przejeżdżanie przejścia dla rowerów |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Nieprawidłowe skręcanie |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Nieprawidłowe wymijanie |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Nieprawidłowe wyprzedzanie |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Nieprawidłowe zatrzymanie, postój |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Nieprawidłowe zawracanie |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu |
4 |
0 |
0 |
0 |
4 |
Nieprzestrzeganie innych sygnałów |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Niestosowanie się do sygnalizacji świetlnej |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Nieudzielenie pierwszeństwa pieszemu |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu |
13 |
3 |
2 |
2 |
10 |
Nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu na przejściu dla pieszych |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu w innych okolicznościach |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Niezachowanie bezp. odl. między pojazdami |
12 |
0 |
0 |
0 |
12 |
Zmęczenie, zaśnięcie |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Powyższa tabela przedstawia, iż w 13 przypadkach przyczyną zdarzenia drogowego było nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu oraz nieprawidłowe cofanie
IV. Grupa wiekowa –sprawców /kierujących/ wypadków i kolizji drogowych
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
0 - 6 lat |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
7- 14 lat |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
15 - 17lat |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
18 - 24 lat |
9 |
0 |
0 |
0 |
9 |
25 - 39 lat |
22 |
1 |
0 |
1 |
21 |
40 - 59 lat |
16 |
0 |
0 |
0 |
16 |
60 plus |
11 |
2 |
2 |
1 |
9 |
b/d |
7 |
0 |
0 |
0 |
7 |
Powyższa tabela wskazuje, iż w 22 przypadkach sprawcami zdarzeń drogowych byli kierujący w wieku od 25-39 lat.
V. Płeć uczestników zdarzeń drogowych - sprawców
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
KOBIETY |
13 |
0 |
0 |
0 |
13 |
MÊŻCZYŹNI |
47 |
3 |
2 |
2 |
44 |
B/D |
6 |
0 |
0 |
0 |
6 |
Powyższa tabela wskazuje, iż najwięcej zdarzeń drogowych, było spowodowane z winy mężczyzny
VI. Dni tygodnia w których zaistniały zdarzenia drogowe
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
Poniedziałek |
7 |
0 |
0 |
0 |
7 |
Wtorek |
7 |
2 |
1 |
2 |
5 |
Środa |
16 |
0 |
0 |
0 |
16 |
Czwartek |
14 |
0 |
0 |
0 |
14 |
Piątek |
17 |
1 |
1 |
0 |
16 |
Sobota |
6 |
0 |
0 |
0 |
6 |
Niedziela |
5 |
0 |
0 |
0 |
5 |
Powyższa tabela przedstawia, iż z pośród wszystkich zdarzeń drogowych tj. 17 zaistniało w piątek. Następne 16 zdarzeń miało miejsce w środę
VII. Czas zaistniałych wypadków i kolizji drogowych
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
6 -14 |
35 |
3 |
2 |
2 |
32 |
14 – 22 |
32 |
0 |
0 |
0 |
32 |
22 – 6 |
5 |
0 |
0 |
0 |
5 |
Powyższa tabela wskazuje, że najwięcej zdarzeń drogowych zaistniało na I zmianie w godzinach 6/14
VIII. Zestawienie zaistniałych zdarzeń wg, Gmin i działań Komisariatów
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
Duszniki i gmina |
8 |
0 |
0 |
0 |
8 |
Kaźmierz i gmina |
6 |
0 |
0 |
0 |
6 |
Obrzycko i gmina |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
Ostroróg i gmina |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Pniewy i gmina |
12 |
2 |
1 |
1 |
10 |
Szamotuły i gmina |
33 |
1 |
1 |
1 |
32 |
Wronki i gmina |
10 |
0 |
0 |
0 |
10 |
Powyższa tabela przedstawia, iż największa ilość zdarzeń drogowych zaistniała na terenie miasta i gminy Szamotuły, następnie na terenie Pniew
IX. Prowadzone działania WRD w miesiącach Lipiec 2016
Działania Krajowe |
Działania Własne WRD |
Prędkość 05.07.2016 |
Niechronieni uczestnicy RD 08.07.2016 |
Bezpieczne wakacje 25.06-31.08.2016 |
|
|
|
|
|
|
|
Powyższa tabela wskazuje, iż w miesiącu lipiec 2016 Wydział Ruchu Drogowego w ramach wzmożonych działań na terenie KPP Szamotuły przeprowadził 3 akcje w tym 1 własną
Sporządził:
Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego
KPP w Szamotułach
asp. szt. Krzysztof Stanisławiak