ANALIZA ZDARZEÑ NA DROGACH WRZESIEÑ 2016
ANALIZA STANU BEZPIECZEÑSTWA W RUCHU DROGOWYM NA TERENIE DZIAŁANIA KOMENDY POWIATOWEJ POLICJI W SZAMOTUŁACH ZA MIESI¡C WRZESIEÑ 2016 R.
Na terenie działania Komendy Powiatowej Policji w Szamotułach w analizowanym okresie nie zanotowano wypadków drogowych, odnotowano 78 kolizji drogowych. Liczbę zdarzeń, zabitych, rannych przedstawia poniższa tabela
|
2016 |
2015 |
Liczba Wypadków |
0 |
2 |
Liczba Ofiar |
0 |
3 |
Liczba Zabitych |
0 |
0 |
Liczba Rannych |
0 |
3 |
Liczba Kolizji |
78 |
73 |
Liczba Zdarzeń |
78 |
75 |
I. Przyczyny zaistniałych zdarzeń drogowych wg rodzaju winy
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
z winny kierującego |
62 |
0 |
0 |
0 |
62 |
z winny pieszego |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
z innych przyczyn |
11 |
0 |
0 |
0 |
11 |
współwina ucz. ruchu |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
Powyższa tabela przedstawia, iż z pośród 78 zdarzeń drogowych w 62 przypadkach przyczyna zdarzenia drogowego była z winy kierującego
II. Pojazdy sprawców zanotowanych wypadków i kolizji drogowych
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
Autobusy |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Ciągniki rolnicze |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Nieustalone |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Motocykl |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Motocykl do 125cm3 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Motorowery |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Nieustalony |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Pojazd wolnobieżny |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Rower |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Sam. cięż do 3,5 t. |
5 |
0 |
0 |
0 |
5 |
Sam. cięż. pow. 3,5t. |
8 |
0 |
0 |
0 |
8 |
Sam. cięż do przew. ład. z przyczepą |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Samochody osobowe |
43 |
0 |
0 |
0 |
43 |
Powyższa tabela przedstawia, iż w 43 przypadkach sprawcy zdarzeń drogowych poruszali się samochodami osobowymi. W 13 przypadkach sprawcy poruszali się samochodami ciężarowymi
III. Przyczyny wypadków i kolizji drogowych z winy kierującego
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
Gwałtowne hamowanie |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Inne przyczyny |
4 |
0 |
0 |
0 |
4 |
Jazda bez włączonych świateł |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Jazda po niewłaściwej stronie drogi |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Niedostosowanie prędkości do warunków ruchu |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
Nieprawidłowe cofanie |
5 |
0 |
0 |
0 |
5 |
Nieprawidłowe omijanie |
6 |
0 |
0 |
0 |
6 |
Nieprawidłowe przejeżdżanie przejścia dla pieszych |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Nieprawidłowe przejeżdżanie przejścia dla rowerów |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Nieprawidłowe skręcanie |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Nieprawidłowe wymijanie |
6 |
0 |
0 |
0 |
6 |
Nieprawidłowe wyprzedzanie |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Nieprawidłowe zatrzymanie, postój |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Nieprawidłowe zawracanie |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Nieprzestrzeganie innych sygnałów |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Niestosowanie się do sygnalizacji świetlnej |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Nieudzielenie pierwszeństwa pieszemu |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu |
16 |
0 |
0 |
0 |
16 |
Nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu na przejściu dla pieszych |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu w innych okolicznościach |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Niezachowanie bezp. odl. między pojazdami |
16 |
0 |
0 |
0 |
16 |
Zmęczenie, zaśnięcie |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Powyższa tabela przedstawia, iż w 16 przypadkach przyczyną zdarzenia drogowego było nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu i niezachowanie bezp. odl. między pojazdami
IV. Grupa wiekowa –sprawców /kierujących/ wypadków i kolizji drogowych
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
0 - 6 lat |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
7- 14 lat |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
15 - 17lat |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
18 - 24 lat |
13 |
0 |
0 |
0 |
13 |
25 - 39 lat |
18 |
0 |
0 |
0 |
18 |
40 - 59 lat |
18 |
0 |
0 |
0 |
18 |
60 plus |
8 |
0 |
0 |
0 |
8 |
b/d |
5 |
0 |
0 |
0 |
5 |
Powyższa tabela wskazuje, iż w 18 przypadkach sprawcami zdarzeń drogowych byli kierujący w wieku od 18-24 oraz 25-39 lat.
V. Płeć uczestników zdarzeń drogowych - sprawców
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
KOBIETY |
16 |
0 |
0 |
0 |
16 |
MÊŻCZYŹNI |
43 |
0 |
0 |
0 |
43 |
B/D |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
Powyższa tabela wskazuje, iż najwięcej zdarzeń drogowych, było spowodowane z winy mężczyzny
VI. Dni tygodnia w których zaistniały zdarzenia drogowe
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
Poniedziałek |
12 |
0 |
0 |
0 |
12 |
Wtorek |
11 |
0 |
0 |
0 |
11 |
Środa |
7 |
0 |
0 |
0 |
7 |
Czwartek |
12 |
0 |
0 |
0 |
12 |
Piątek |
17 |
0 |
0 |
0 |
17 |
Sobota |
9 |
0 |
0 |
0 |
9 |
Niedziela |
10 |
0 |
0 |
0 |
10 |
Powyższa tabela przedstawia, iż z pośród wszystkich zdarzeń drogowych tj. 17 zaistniało w piątek. Następne po 12 zdarzeń miało miejsce w czwartek i poniedziałek
VII. Czas zaistniałych wypadków i kolizji drogowych
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
6 -14 |
30 |
0 |
0 |
0 |
30 |
14 – 22 |
40 |
0 |
0 |
0 |
40 |
22 – 6 |
8 |
0 |
0 |
0 |
8 |
Powyższa tabela wskazuje, że najwięcej zdarzeń drogowych zaistniało na II zmianie w godzinach 14/22
VIII. Zestawienie zaistniałych zdarzeń wg, Gmin i działań Komisariatów
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
Duszniki i gmina |
11 |
0 |
0 |
0 |
11 |
Kaźmierz i gmina |
8 |
0 |
0 |
0 |
8 |
Obrzycko i gmina |
5 |
0 |
0 |
0 |
5 |
Ostroróg i gmina |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
Pniewy i gmina |
7 |
0 |
0 |
0 |
7 |
Szamotuły i gmina |
30 |
0 |
0 |
0 |
30 |
Wronki i gmina |
14 |
0 |
0 |
0 |
14 |
Powyższa tabela przedstawia, iż największa ilość zdarzeń drogowych zaistniała na terenie miasta i gminy Szamotuły, następnie na terenie Wronek
IX. Prowadzone działania WRD w miesiącach Wrzesień 2016
Działania Krajowe |
Działania Własne WRD |
Prędkość 03.09.2016 |
Zero tolerancji 12.09.2016 |
Pasy 14.09.2016 |
|
Edward 21.09.2016 |
|
Niechronieniu uczestnicy RD 23.09.2016 |
|
Alkohol i narkotyki 26.09.2016 |
|
Powyższa tabela wskazuje, iż w miesiącu wrzesień 2016 Wydział Ruchu Drogowego w ramach wzmożonych działań na terenie KPP Szamotuły przeprowadził 6 akcji w tym 1 własną
Sporządził:
Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego
KPP w Szamotułach
asp. szt. Krzysztof Stanisławiak