Analiza zdarzeń drogowych zaistniałych w sierpniu 2014 r.
ANALIZA
STANU BEZPIECZEÑSTWA W RUCHU DROGOWYM NA TERENIE DZIAŁANIA KOMENDY POWIATOWEJ POLICJI W SZAMOTUŁACH ZA MIESI¡C SIERPIEÑ 2014 R.
|
|
SIERPIEÑ |
|
Liczba Wypadków |
3 |
|
Liczba Ofiar |
4 |
|
Liczba Zabitych |
0 |
|
Liczba Rannych |
4 |
|
Liczba Kolizji |
62 |
|
Liczba Zdarzeń |
65 |
I. Przyczyny zaistniałych zdarzeń drogowych wg rodzaju winy
|
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
z winny kierującego |
47 |
2 |
0 |
3 |
45 |
|
z winny pieszego |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
|
z innych przyczyn |
13 |
0 |
0 |
0 |
13 |
|
współwina ucz. ruchu |
4 |
1 |
0 |
1 |
3 |
Powyższa tabela przedstawia, iż z pośród 65 zdarzeń drogowych w 47 przypadkach przyczyna zdarzenia drogowego była z winy kierującego
II. Odcinki drogi na których zaistniały zdarzenia
|
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
Odcinek prosty |
49 |
2 |
0 |
3 |
47 |
|
Spadek |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
|
wzniesienie |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
|
Zakręt, łuk |
3 |
1 |
0 |
1 |
2 |
|
Skrzyżowanie |
8 |
0 |
0 |
0 |
8 |
Powyższa tabela wskazuje, iż 49 zdarzeń drogowych zaistniało na prostych odcinkach dróg. Następnie najwięcej zdarzeń wystąpiło: zakręt, łuk, skrzyżowanie
III. Pojazdy sprawców zanotowanych wypadków i kolizji drogowych
|
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
Nieustalony |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Motorowery |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
|
Motocykl |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
|
Samochody osobowe |
33 |
1 |
0 |
1 |
32 |
|
Autobusy |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
|
Samochody ciężarowe |
5 |
1 |
0 |
2 |
4 |
|
Ciągniki rolnicze |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
|
Pojazd wolnobieżny |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Rower |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
IV. Przyczyny wypadków i kolizji drogowych z winy kierującego
|
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
Jazda po niewłaściwej stronie drogi |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Niedostosowanie prędkości do warunków ruchu |
4 |
0 |
0 |
0 |
4 |
Nieprawidłowe cofanie |
13 |
1 |
0 |
1 |
12 |
|
Nieprawidłowe omijanie |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
|
Nieprawidłowe skręcanie |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
|
Nieprawidłowe wymijanie |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
|
Nieprawidłowe wyprzedzanie |
5 |
0 |
0 |
0 |
5 |
|
Nieprawidłowe zatrzymanie, postój |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
|
Nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu |
11 |
0 |
0 |
0 |
11 |
|
Niezachowanie bezp.odl.między pojazdami |
7 |
1 |
0 |
2 |
6 |
|
Wjazd przy czerwonym świetle |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Zmęczenie, zaśnięcie |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
V. Grupa wiekowa –sprawców /kierujących/ wypadków i kolizji drogowych
|
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
0 - 6 lat |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
7- 14 lat |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
15 - 17lat |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
18 - 24 lat |
13 |
0 |
0 |
0 |
13 |
|
25 - 39 lat |
16 |
2 |
0 |
3 |
14 |
|
40 - 59 lat |
12 |
0 |
0 |
0 |
12 |
|
60 plus |
5 |
0 |
0 |
0 |
5 |
|
b/d |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
VI. Płeć uczestników zdarzeń drogowych-sprawców
|
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
KOBIETY |
9 |
0 |
0 |
3 |
9 |
|
MÊŻCZYZNI |
37 |
2 |
0 |
0 |
35 |
|
B/D |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
VII. Dni tygodnia w których zaistniały zdarzenia drogowe
|
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
|
|
Poniedziałek |
7 |
0 |
0 |
0 |
7 |
|
|
|
Wtorek |
8 |
0 |
0 |
0 |
8 |
|
|
|
Środa |
5 |
0 |
0 |
0 |
5 |
|
|
|
Czwartek |
16 |
1 |
0 |
1 |
15 |
|
|
|
Piątek |
12 |
1 |
0 |
1 |
11 |
|
|
|
Sobota |
12 |
1 |
0 |
2 |
11 |
|
|
|
Niedziela |
5 |
0 |
0 |
0 |
5 |
|
|
VIII. Czas zaistniałych wypadków i kolizji drogowych
|
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
6 -14 |
20 |
0 |
0 |
0 |
20 |
|
14 - 22 |
37 |
3 |
0 |
4 |
34 |
|
22 - 6 |
61 |
0 |
0 |
0 |
8 |
IX. Zestawienie zaistniałych zdarzeń wg, Gmin i działań Komisariatów
|
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
Pniewy i gmina |
8 |
0 |
0 |
0 |
9 |
|
Kaźmierz i gmina |
5 |
0 |
0 |
0 |
5 |
|
Duszniki i gmina |
9 |
0 |
0 |
0 |
9 |
|
Szamotuły i gmina |
22 |
1 |
0 |
2 |
21 |
|
Wronki i gmina |
11 |
1 |
0 |
1 |
10 |
|
Obrzycko i gmina |
5 |
1 |
0 |
1 |
4 |
|
Ostroróg i gmina |
4 |
0 |
0 |
0 |
4 |
X. Prowadzone działania WRD w miesiącu Sierpień 2014
|
Działania Krajowe |
Działania Własne WRD |
|
|
|
Truck Bus 06.08.2014 |
Prędkość 10.08.2014 |
|
|
|
Prędkość 22.08.2014 |
Niechronieni uczestnicy RD 20.08.2014 |
||
|
Sierpniowy Weekend 14-17.08.2014 |
Pasy 25.08.2014 |
||
|
Prędkość 22.08.2014 |
|
||
|
Ostatni Weekend Wakacji 29-31.08.2014 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|