ANALIZA ZDARZEÑ NA DROGACH CZERWIEC 2016
ANALIZA STANU BEZPIECZEÑSTWA W RUCHU DROGOWYM NA TERENIE DZIAŁANIA KOMENDY POWIATOWEJ POLICJI W SZAMOTUŁACH ZA MIESI¡C CZERWIEC 2016 R.
Na terenie działania Komendy Powiatowej Policji w Szamotułach w analizowanym okresie zanotowano 4 wypadki drogowe w tym 3 osoby ranne, 1 osoba zabita. Ponadto odnotowano 77 kolizji drogowych. Liczbę zdarzeń, zabitych, rannych przedstawia poniższa tabela
|
2016 |
2015 |
Liczba Wypadków |
4 |
1 |
Liczba Ofiar |
4 |
1 |
Liczba Zabitych |
1 |
0 |
Liczba Rannych |
3 |
1 |
Liczba Kolizji |
77 |
68 |
Liczba Zdarzeń |
81 |
69 |
Liczba nietrzeźwych kierujących w w/w zdarzeniach |
0 |
0 |
I. Przyczyny zaistniałych zdarzeń drogowych wg rodzaju winy
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
z winny kierującego |
69 |
4 |
1 |
3 |
65 |
z winny pieszego |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
z innych przyczyn |
11 |
0 |
0 |
0 |
11 |
współwina ucz. ruchu |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Powyższa tabela przedstawia, iż z pośród 81 zdarzeń drogowych w 69 przypadkach przyczyna zdarzenia drogowego była z winy kierującego
II. Odcinki drogi na których zaistniały zdarzenia
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
Odcinek prosty |
64 |
2 |
0 |
2 |
62 |
Spadek |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Wierzchołek wzn. |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Wzniesienie |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Zakręt, łuk |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
Skrzyżowanie |
17 |
2 |
1 |
1 |
15 |
Powyższa tabela wskazuje, iż 64 zdarzeń drogowych zaistniało na prostych odcinkach dróg.
Następnie najwięcej tj. 17 zdarzeń wystąpiło na skrzyżowaniach
III. Pojazdy sprawców zanotowanych wypadków i kolizji drogowych
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
Autobusy |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Ciągniki rolnicze |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Nieustalone |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Motocykl |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Motocykl do 125cm3 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Motorowery |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Nieustalony |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Pojazd wolnobieżny |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Rower |
2 |
1 |
0 |
1 |
1 |
Sam. cięż do 3,5 t. |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Sam. cięż. pow. 3,5t. |
5 |
0 |
0 |
0 |
5 |
Sam. cięż do przew. ład. z przyczepą |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Samochody osobowe |
56 |
3 |
1 |
2 |
53 |
Powyższa tabela przedstawia, iż w 56 przypadkach sprawcy zdarzeń drogowych poruszali się samochodami osobowymi. W 7 przypadkach sprawcy poruszali się samochodami ciężarowymi
IV. Przyczyny wypadków i kolizji drogowych z winy kierującego
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
Gwałtowne hamowanie |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Inne przyczyny |
6 |
0 |
0 |
0 |
6 |
Jazda po niewłaściwej stronie drogi |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Niedostosowanie prędkości do warunków ruchu |
7 |
0 |
0 |
0 |
7 |
Nieprawidłowe cofanie |
13 |
0 |
0 |
0 |
13 |
Nieprawidłowe omijanie |
4 |
0 |
0 |
0 |
4 |
Nieprawidłowe przejeżdżanie przejścia dla pieszych |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Nieprawidłowe przejeżdżanie przejścia dla rowerów |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Nieprawidłowe skręcanie |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
Nieprawidłowe wymijanie |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Nieprawidłowe wyprzedzanie |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
Nieprawidłowe zatrzymanie, postój |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Nieprawidłowe zawracanie |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Nieprzestrzeganie innych sygnałów |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Niestosowanie się do sygnalizacji świetlnej |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Nieudzielenie pierwszeństwa pieszemu |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu |
19 |
3 |
0 |
3 |
16 |
Nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu na przejściu dla pieszych |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu w innych okolicznościach |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Niezachowanie bezp. odl. między pojazdami |
12 |
0 |
0 |
0 |
12 |
Zmęczenie, zaśnięcie |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Powyższa tabela przedstawia, iż w 19 przypadkach przyczyną zdarzenia drogowego było nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu
V. Grupa wiekowa –sprawców /kierujących/ wypadków i kolizji drogowych
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
0 - 6 lat |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
7- 14 lat |
1 |
1 |
0 |
1 |
0 |
15 - 17lat |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
18 - 24 lat |
11 |
1 |
1 |
0 |
10 |
25 - 39 lat |
24 |
1 |
0 |
1 |
23 |
40 - 59 lat |
19 |
1 |
0 |
1 |
18 |
60 plus |
10 |
0 |
0 |
0 |
10 |
b/d |
4 |
0 |
0 |
0 |
4 |
Powyższa tabela wskazuje, iż w 24 przypadkach sprawcami zdarzeń drogowych byli kierujący w wieku od 25-39 lat.
VI. Płeć uczestników zdarzeń drogowych - sprawców
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
KOBIETY |
18 |
2 |
0 |
2 |
16 |
MÊŻCZYŹNI |
48 |
2 |
1 |
1 |
46 |
B/D |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
Powyższa tabela wskazuje, iż najwięcej zdarzeń drogowych, było spowodowane z winy mężczyzny
VII. Dni tygodnia w których zaistniały zdarzenia drogowe
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
Poniedziałek |
15 |
0 |
0 |
0 |
15 |
Wtorek |
9 |
2 |
1 |
1 |
7 |
Środa |
14 |
0 |
0 |
0 |
14 |
Czwartek |
13 |
1 |
0 |
1 |
12 |
Piątek |
17 |
1 |
0 |
1 |
16 |
Sobota |
6 |
0 |
0 |
0 |
6 |
Niedziela |
7 |
0 |
0 |
0 |
7 |
Powyższa tabela przedstawia, iż z pośród wszystkich zdarzeń drogowych tj. 17 zaistniało w piątek. Następne po 15 zdarzeń miało miejsce w poniedziałek
VIII. Czas zaistniałych wypadków i kolizji drogowych
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
6 -14 |
32 |
2 |
1 |
1 |
30 |
14 – 22 |
41 |
2 |
0 |
2 |
39 |
22 – 6 |
8 |
0 |
0 |
0 |
8 |
Powyższa tabela wskazuje, że najwięcej zdarzeń drogowych zaistniało na II zmianie w godzinach 14/22
IX. Zestawienie zaistniałych zdarzeń wg, Gmin i działań Komisariatów
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
Duszniki i gmina |
9 |
0 |
0 |
0 |
9 |
Kaźmierz i gmina |
6 |
0 |
0 |
0 |
6 |
Obrzycko i gmina |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
Ostroróg i gmina |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Pniewy i gmina |
14 |
1 |
0 |
1 |
13 |
Szamotuły i gmina |
35 |
2 |
1 |
1 |
35 |
Wronki i gmina |
12 |
1 |
0 |
1 |
11 |
Powyższa tabela przedstawia, iż największa ilość zdarzeń drogowych zaistniała na terenie miasta i gminy Szamotuły, następnie na terenie Pniew
-
Prowadzone działania WRD w miesiącach Czerwiec 2016
Działania Krajowe |
Działania Własne WRD |
Niechronieni uczestnicy RD 08.06.2016, 16.06.2016 |
Pasy 01.06.2016 |
Alkohol i narkotyki 12.06.2016 |
Trzeźwy poranek 20.06.2016 |
Pierwszy weekend wakacji 24-26.06.2016 |
Nauka jazdy 23.06.2016 |
Pasy 28.06.2016 |
|
Bezpieczne wakacje 25.06-31.08.2016 |
|
Powyższa tabela wskazuje, iż w miesiącu czerwiec 2016 Wydział Ruchu Drogowego w ramach wzmożonych działań na terenie KPP Szamotuły przeprowadził 9 akcji w tym 3 własne
Sporządził:
Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego
KPP w Szamotułach
asp. szt. Krzysztof Stanisławiak