RUCH DROGOWY

ANALIZA ZDARZEÑ NA DROGACH SIERPIEÑ 2016

ANALIZA STANU BEZPIECZEÑSTWA W RUCHU DROGOWYM NA TERENIE DZIAŁANIA KOMENDY POWIATOWEJ POLICJI W SZAMOTUŁACH ZA MIESI¡C SIERPIEÑ 2016 R.

 

Na terenie działania Komendy Powiatowej Policji w Szamotułach w analizowanym okresie zanotowano 3 wypadki drogowe w tym 2 osoby ranne, 1 osoba zabita. Ponadto odnotowano 73 kolizje drogowe. Liczbę zdarzeń, zabitych, rannych przedstawia poniższa tabela



2016

2015

Liczba Wypadków

3

3

Liczba Ofiar

3

4

Liczba Zabitych

1

1

Liczba Rannych

2

3

Liczba Kolizji

73

49

Liczba Zdarzeń

76

52


I. Przyczyny zaistniałych zdarzeń drogowych wg rodzaju winy

 

Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

z winny kierującego

57

1

0

1

56

z winny pieszego

2

1

1

0

1

z innych przyczyn

16

1

0

1

15

współwina ucz. ruchu

1

0

0

0

1

Powyższa tabela przedstawia, iż z pośród 76 zdarzeń drogowych w 57 przypadkach przyczyna zdarzenia drogowego była z winy kierującego


II. Pojazdy sprawców zanotowanych wypadków i kolizji drogowych


Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

Autobusy

0

0

0

0

0

Ciągniki rolnicze

0

0

0

0

0

Nieustalone

2

1

1

0

1

Motocykl

0

0

0

0

0

Motocykl do 125cm3

0

0

0

0

0

Motorowery

0

0

0

0

0

Nieustalony

0

0

0

0

0

Pojazd wolnobieżny

0

0

0

0

0

Rower

2

0

0

0

2

Sam. cięż do 3,5 t.

6

1

0

1

5

Sam. cięż. pow. 3,5t.

6

0

0

0

6

Sam. cięż do przew. ład. z przyczepą

0

0

0

0

0

Samochody osobowe

45

0

0

0

45

Powyższa tabela przedstawia, iż w 45 przypadkach sprawcy zdarzeń drogowych poruszali się samochodami osobowymi. W 12 przypadkach sprawcy poruszali się samochodami ciężarowymi

 

III. Przyczyny wypadków i kolizji drogowych z winy kierującego

 

Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

Gwałtowne hamowanie

0

0

0

0

0

Inne przyczyny

4

0

0

0

4

Jazda po niewłaściwej stronie drogi

0

0

0

0

0

Niedostosowanie prędkości do warunków ruchu

5

0

0

0

5

Nieprawidłowe cofanie

13

0

0

0

13

Nieprawidłowe omijanie

1

0

0

0

1

Nieprawidłowe przejeżdżanie przejścia dla pieszych

0

0

0

0

0

Nieprawidłowe przejeżdżanie przejścia dla rowerów

0

0

0

0

0

Nieprawidłowe skręcanie

7

0

0

0

7

Nieprawidłowe wymijanie

2

0

0

0

2

Nieprawidłowe wyprzedzanie

5

0

0

0

5

Nieprawidłowe zatrzymanie, postój

0

0

0

0

0

Nieprawidłowe zawracanie

0

0

0

0

0

Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu

0

0

0

0

0

Nieprzestrzeganie innych sygnałów

0

0

0

0

0

Niestosowanie się do sygnalizacji

świetlnej

0

0

0

0

0

Nieudzielenie pierwszeństwa pieszemu

0

0

0

0

0

Nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu

12

1

0

1

11

Nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu na przejściu dla pieszych

0

0

0

0

0

Nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu w innych okolicznościach

0

0

0

0

0

Niezachowanie bezp. odl. między pojazdami

8

0

0

0

8

Zmęczenie, zaśnięcie

0

0

0

0

0

Powyższa tabela przedstawia, iż w 13 przypadkach przyczyną zdarzenia drogowego było nieprawidłowe cofanie


IV. Grupa wiekowa –sprawców /kierujących/ wypadków i kolizji drogowych


Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

0 - 6 lat

0

0

0

0

0

7- 14 lat

0

0

0

0

0

15 - 17lat

0

0

0

0

0

18 - 24 lat

8

0

0

0

8

25 - 39 lat

24

2

1

1

22

40 - 59 lat

15

0

0

0

15

60 plus

12

0

0

0

12

b/d

2

0

0

0

2

Powyższa tabela wskazuje, iż w 24 przypadkach sprawcami zdarzeń drogowych byli kierujący w wieku od 25-39 lat.

V. Płeć uczestników zdarzeń drogowych - sprawców

 

Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

KOBIETY

21

0

0

0

21

MÊŻCZYŹNI

39

2

1

1

37

B/D

1

0

0

0

1

Powyższa tabela wskazuje, iż najwięcej zdarzeń drogowych, było spowodowane z winy mężczyzny


VI. Dni tygodnia w których zaistniały zdarzenia drogowe


Liczba

zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba

zabitych

Liczba

rannych

Liczba kolizji

Poniedziałek

8

1

0

1

7

Wtorek

10

0

0

0

10

Środa

1

0

0

0

12

Czwartek

14

0

0

0

14

Piątek

10

1

0

1

9

Sobota

16

0

0

0

16

Niedziela

6

1

1

0

5

Powyższa tabela przedstawia, iż z pośród wszystkich zdarzeń drogowych tj. 16 zaistniało w sobotę. Następne 14 zdarzeń miało miejsce w czwartek


VII. Czas zaistniałych wypadków i kolizji drogowych


Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

6 -14

33

1

0

1

32

14 – 22

32

1

0

1

31

22 – 6

11

1

1

0

10

Powyższa tabela wskazuje, że najwięcej zdarzeń drogowych zaistniało na II zmianie w godzinach 14/22


VIII. Zestawienie zaistniałych zdarzeń wg, Gmin i działań Komisariatów


Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

Duszniki i gmina

7

0

0

0

7

Kaźmierz i gmina

4

0

0

0

4

Obrzycko i gmina

7

1

0

1

6

Ostroróg i gmina

2

0

0

0

2

Pniewy i gmina

13

1

1

0

12

Szamotuły i gmina

35

0

0

0

35

Wronki i gmina

8

1

0

1

7

Powyższa tabela przedstawia, iż największa ilość zdarzeń drogowych zaistniała na terenie miasta i gminy Szamotuły, następnie na terenie Pniew



    IX. Prowadzone działania WRD w miesiącach Lipiec 2016

Działania Krajowe

Działania Własne WRD

Prędkość 26.08.2016

Niechronieni uczestnicy RD 31.08.2016

Bezpieczne weekend – ostatni weekend wakacji 2016 26-28.08.2016


Bezpieczny weekend – sierpniowy weekend 2016 12-15.08.2016


Niechronieniu uczestnicy RD 08.08.2016




Powyższa tabela wskazuje, iż w miesiącu sierpień 2016 Wydział Ruchu Drogowego w ramach wzmożonych działań na terenie KPP Szamotuły przeprowadził 5 akcji w tym 1 własną


 

Sporządził:

Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego

KPP w Szamotułach

asp. szt. Krzysztof Stanisławiak

Powrót na górę strony