RUCH DROGOWY

ANALIZA ZDARZEÑ NA DROGACH WRZESIEÑ 2016

ANALIZA STANU BEZPIECZEÑSTWA W RUCHU DROGOWYM NA TERENIE DZIAŁANIA KOMENDY POWIATOWEJ POLICJI W SZAMOTUŁACH ZA MIESI¡C WRZESIEÑ 2016 R.

 

Na terenie działania Komendy Powiatowej Policji w Szamotułach w analizowanym okresie nie zanotowano wypadków drogowych, odnotowano 78 kolizji drogowych. Liczbę zdarzeń, zabitych, rannych przedstawia poniższa tabela



2016

2015

Liczba Wypadków

0

2

Liczba Ofiar

0

3

Liczba Zabitych

0

0

Liczba Rannych

0

3

Liczba Kolizji

78

73

Liczba Zdarzeń

78

75


I. Przyczyny zaistniałych zdarzeń drogowych wg rodzaju winy

 

Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

z winny kierującego

62

0

0

0

62

z winny pieszego

2

0

0

0

2

z innych przyczyn

11

0

0

0

11

współwina ucz. ruchu

3

0

0

0

3

Powyższa tabela przedstawia, iż z pośród 78 zdarzeń drogowych w 62 przypadkach przyczyna zdarzenia drogowego była z winy kierującego


II. Pojazdy sprawców zanotowanych wypadków i kolizji drogowych


Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

Autobusy

1

0

0

0

1

Ciągniki rolnicze

1

0

0

0

1

Nieustalone

0

0

0

0

0

Motocykl

1

0

0

0

1

Motocykl do 125cm3

0

0

0

0

0

Motorowery

1

0

0

0

1

Nieustalony

0

0

0

0

0

Pojazd wolnobieżny

0

0

0

0

0

Rower

2

0

0

0

2

Sam. cięż do 3,5 t.

5

0

0

0

5

Sam. cięż. pow. 3,5t.

8

0

0

0

8

Sam. cięż do przew. ład. z przyczepą

0

0

0

0

0

Samochody osobowe

43

0

0

0

43

Powyższa tabela przedstawia, iż w 43 przypadkach sprawcy zdarzeń drogowych poruszali się samochodami osobowymi. W 13 przypadkach sprawcy poruszali się samochodami ciężarowymi

III. Przyczyny wypadków i kolizji drogowych z winy kierującego

 

Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

Gwałtowne hamowanie

0

0

0

0

0

Inne przyczyny

4

0

0

0

4

Jazda bez włączonych świateł

1

0

0

0

1

Jazda po niewłaściwej stronie drogi

0

0

0

0

0

Niedostosowanie prędkości do warunków ruchu

3

0

0

0

3

Nieprawidłowe cofanie

5

0

0

0

5

Nieprawidłowe omijanie

6

0

0

0

6

Nieprawidłowe przejeżdżanie przejścia dla pieszych

0

0

0

0

0

Nieprawidłowe przejeżdżanie przejścia dla rowerów

0

0

0

0

0

Nieprawidłowe skręcanie

1

0

0

0

1

Nieprawidłowe wymijanie

6

0

0

0

6

Nieprawidłowe wyprzedzanie

2

0

0

0

2

Nieprawidłowe zatrzymanie, postój

0

0

0

0

0

Nieprawidłowe zawracanie

0

0

0

0

0

Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu

0

0

0

0

0

Nieprzestrzeganie innych sygnałów

0

0

0

0

0

Niestosowanie się do sygnalizacji

świetlnej

1

0

0

0

1

Nieudzielenie pierwszeństwa pieszemu

0

0

0

0

0

Nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu

16

0

0

0

16

Nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu na przejściu dla pieszych

0

0

0

0

0

Nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu w innych okolicznościach

0

0

0

0

0

Niezachowanie bezp. odl. między pojazdami

16

0

0

0

16

Zmęczenie, zaśnięcie

1

0

0

0

1

Powyższa tabela przedstawia, iż w 16 przypadkach przyczyną zdarzenia drogowego było nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu i niezachowanie bezp. odl. między pojazdami


IV. Grupa wiekowa –sprawców /kierujących/ wypadków i kolizji drogowych


Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

0 - 6 lat

0

0

0

0

0

7- 14 lat

0

0

0

0

0

15 - 17lat

0

0

0

0

0

18 - 24 lat

13

0

0

0

13

25 - 39 lat

18

0

0

0

18

40 - 59 lat

18

0

0

0

18

60 plus

8

0

0

0

8

b/d

5

0

0

0

5

Powyższa tabela wskazuje, iż w 18 przypadkach sprawcami zdarzeń drogowych byli kierujący w wieku od 18-24 oraz 25-39 lat.

V. Płeć uczestników zdarzeń drogowych - sprawców

 

Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

KOBIETY

16

0

0

0

16

MÊŻCZYŹNI

43

0

0

0

43

B/D

3

0

0

0

3

Powyższa tabela wskazuje, iż najwięcej zdarzeń drogowych, było spowodowane z winy mężczyzny


VI. Dni tygodnia w których zaistniały zdarzenia drogowe


Liczba

zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba

zabitych

Liczba

rannych

Liczba kolizji

Poniedziałek

12

0

0

0

12

Wtorek

11

0

0

0

11

Środa

7

0

0

0

7

Czwartek

12

0

0

0

12

Piątek

17

0

0

0

17

Sobota

9

0

0

0

9

Niedziela

10

0

0

0

10

Powyższa tabela przedstawia, iż z pośród wszystkich zdarzeń drogowych tj. 17 zaistniało w piątek. Następne po 12 zdarzeń miało miejsce w czwartek i poniedziałek


VII. Czas zaistniałych wypadków i kolizji drogowych


Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

6 -14

30

0

0

0

30

14 – 22

40

0

0

0

40

22 – 6

8

0

0

0

8

Powyższa tabela wskazuje, że najwięcej zdarzeń drogowych zaistniało na II zmianie w godzinach 14/22


VIII. Zestawienie zaistniałych zdarzeń wg, Gmin i działań Komisariatów


Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

Duszniki i gmina

11

0

0

0

11

Kaźmierz i gmina

8

0

0

0

8

Obrzycko i gmina

5

0

0

0

5

Ostroróg i gmina

3

0

0

0

3

Pniewy i gmina

7

0

0

0

7

Szamotuły i gmina

30

0

0

0

30

Wronki i gmina

14

0

0

0

14

Powyższa tabela przedstawia, iż największa ilość zdarzeń drogowych zaistniała na terenie miasta i gminy Szamotuły, następnie na terenie Wronek



    IX. Prowadzone działania WRD w miesiącach Wrzesień 2016

Działania Krajowe

Działania Własne WRD

Prędkość 03.09.2016

Zero tolerancji 12.09.2016

Pasy 14.09.2016


Edward 21.09.2016


Niechronieniu uczestnicy RD 23.09.2016


Alkohol i narkotyki 26.09.2016


Powyższa tabela wskazuje, iż w miesiącu wrzesień 2016 Wydział Ruchu Drogowego w ramach wzmożonych działań na terenie KPP Szamotuły przeprowadził 6 akcji w tym 1 własną

 

Sporządził:

Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego

KPP w Szamotułach

asp. szt. Krzysztof Stanisławiak

Powrót na górę strony