Analiza zdarzeń drogowych zaistniałych w maju 2014 r.
|
Maj 2014 |
Liczba Wypadków |
3 |
Liczba Ofiar |
3 |
Liczba Zabitych |
0 |
Liczba Rannych |
3 |
Liczba Kolizji |
74 |
Liczba Zdarzeń |
77 |
I. Przyczyny zaistniałych zdarzeń drogowych wg rodzaju winy
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
z winny kierującego |
74 |
2 |
0 |
3 |
72 |
z winny pieszego |
3 |
1 |
0 |
2 |
2 |
z innych przyczyn |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
współwina ucz. ruchu |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Powyższa tabela przedstawia, iż z pośród 77 zdarzeń drogowych w 74 przypadkach przyczyna zdarzenia drogowego była z winy kierującego
II. Odcinki drogi na których zaistniały zdarzenia
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
Odcinek prosty |
60 |
3 |
0 |
3 |
57 |
Spadek |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
wzniesienie |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Zakręt, łuk |
9 |
0 |
0 |
0 |
9 |
Skrzyżowanie |
8 |
0 |
0 |
0 |
8 |
Parkingi |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Powyższa tabela wskazuje, iż 60 zdarzeń drogowych zaistniało na prostych odcinkach dróg. Następnie najwięcej zdarzeń wystąpiło: zakręt, łuk
III. Pojazdy sprawców zanotowanych wypadków i kolizji drogowych
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
Nieustalony |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Motorowery |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Motocykle |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Samochody osobowe |
49 |
1 |
0 |
1 |
48 |
Autobusy |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Samochody ciężarowe |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
Ciągniki rolnicze |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Inne pojazdy |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Rower |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Powyższa tabela przedstawia, iż w 49 przypadkach sprawcy zdarzeń drogowych poruszali się samochodami osobowymi. W 3 przypadkach sprawcy poruszali się samochodami ciężarowymi
IV. Przyczyny wypadków i kolizji drogowych z winy kierującego
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
Gwałtowne hamowanie |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Jazda po niewłaściwej stronie drogi |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Niedostosowanie prędkości do warunków ruchu |
8 |
0 |
0 |
0 |
8 |
Nieprawidłowe cofanie |
11 |
1 |
0 |
1 |
10 |
Nieprawidłowe omijanie |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Nieprawidłowe skręcanie |
4 |
0 |
0 |
0 |
4 |
Nieprawidłowe wymijanie |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Nieprawidłowe wyprzedzanie |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Nieudzielanie pierwszeństwa pieszemu |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu |
18 |
0 |
0 |
0 |
18 |
Niezachowanie bezp.odl.między pojazdami |
11 |
0 |
0 |
0 |
11 |
Zatrzymanie, postój |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Wjazd przy czerwonym świetle |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Inne |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Powyższa tabela przedstawia, iż w 18 przypadkach przyczyną zdarzenia drogowego było nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu. W 11 przypadkach przyczyną było nieprawidłowe cofanie a w 8 przypadkach niedostosowoanie prędkości do warunków ruchu.
V. Grupa wiekowa –sprawców /kierujących/ wypadków i kolizji drogowych
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
0 - 6 lat |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
7- 14 lat |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
15 - 17lat |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
18 - 24 lat |
9 |
0 |
0 |
0 |
9 |
25 - 39 lat |
19 |
1 |
0 |
1 |
18 |
40 - 59 lat |
14 |
0 |
0 |
0 |
14 |
60 plus |
13 |
0 |
0 |
0 |
13 |
b/d |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Powyższa tabela wskazuje, iż w 19 przypadkach sprawcami zdarzeń drogowych byli kierujący w wieku od 25-39 lat. Drugą taka grupą wiekową byli sprawcy w wieku 40-59 lat
VI. Płeć uczestników zdarzeń drogowych-sprawców
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
KOBIETY |
20 |
0 |
0 |
0 |
20 |
MÊŻCZYŹNI |
36 |
1 |
0 |
1 |
35 |
B/D |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Powyższa tabela wskazuje, iż najwięcej zdarzeń drogowych, było spowodowane z winy mężczyzny
VII. Dni tygodnia w których zaistniały zdarzenia drogowe
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
|
Poniedziałek |
9 |
1 |
0 |
1 |
8 |
|
|
Wtorek |
8 |
1 |
0 |
1 |
7 |
|
|
Środa |
12 |
0 |
0 |
0 |
12 |
|
|
Czwartek |
16 |
0 |
0 |
0 |
16 |
|
|
Piątek |
15 |
0 |
0 |
0 |
15 |
|
|
Sobota |
10 |
0 |
0 |
0 |
10 |
|
|
Niedziela |
7 |
1 |
0 |
1 |
6 |
|
Powyższa tabela przedstawia, iż z pośród wszystkich zdarzeń drogowych, 16 zaistniało w czwartek. Następne 15 zdarzeń miało miejsce w piątek
VIII. Czas zaistniałych wypadków i kolizji drogowych
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
6 -14 |
26 |
1 |
0 |
1 |
25 |
14 - 22 |
36 |
2 |
0 |
2 |
34 |
22 - 6 |
12 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Powyższa tabela wskazuje, że najwięcej zdarzeń drogowych zaistniało w godzinach 14-22
IX. Zestawienie zaistniałych zdarzeń wg, Gmin i działań Komisariatów
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
Pniewy i gmina |
7 |
1 |
0 |
1 |
6 |
Kaźmierz i gmina |
6 |
1 |
0 |
1 |
5 |
Duszniki i gmina |
6 |
0 |
0 |
0 |
6 |
Szamotuły i gmina |
32 |
1 |
0 |
1 |
31 |
Wronki i gmina |
19 |
0 |
0 |
0 |
19 |
Obrzycko i gmina |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
Ostroróg i gmina |
4 |
0 |
0 |
0 |
4 |
Powyższa tabela przedstawia, iż największa ilość zdarzeń drogowych zaistniała na terenie miasta i gminy Szamotuły, następnie na terenie Pniew i Wronek