ORGANIZACJA

Analiza zdarzeń drogowych zaistniałych w lipcu 2014 r.

policja_szamotuy_tablica_80x80cm-01Na terenie działania Komendy Powiatowej Policji w Szamotułach w lipcu br. okresie zanotowano 4 wypadki drogowe. W wyniku powyższych zdarzeń policja odnotowała 5 osób rannych. Ponadto na terenie powiatu doszło do 77 kolizji drogowych.

 


Poniższa tabela przedstawia liczbę zdarzeń drogowych oraz liczę osób, które doznały poważnych obrażeń w wyniku wypadków drogowych.


Lipiec 2014

Liczba Wypadków

4

Liczba Ofiar

5

Liczba Zabitych

0

Liczba Rannych

5

Liczba Kolizji

73

Liczba Zdarzeń

77


I. Przyczyny zaistniałych zdarzeń drogowych wg rodzaju winy


Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

z winny kierującego

46

2

0

2

44

z winny pieszego

1

0

0

0

1

z innych przyczyn

25

1

0

1

24

współwina ucz. ruchu

5

1

0

2

4

Z powyższej tabeli wynika, iż większość zaistniałych zdarzeń drogowych (46) nastąpiło z winy kierującego.


II. Odcinki drogi na których zaistniały zdarzenia


Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

Odcinek prosty

53

3

0

4

50

Spadek

0

0

0

0

0

wzniesienie

0

0

0

0

0

Zakręt, łuk

9

1

0

1

8

Skrzyżowanie

12

0

0

0

12

Większość zdarzeń drogowych (53) zaistniało na prostych odcinkach dróg.
III. Pojazdy sprawców zanotowanych wypadków i kolizji drogowych


Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

Nieustalony

1

0

0

0

1

Motorowery

1

0

0

0

1

Motocykl

0

0

0

0

0

Samochody osobowe

34

1

0

1

33

Autobusy

0

0

0

0

0

Samochody ciężarowe

6

0

0

0

6

Ciągniki rolnicze

2

0

0

0

2

Pojazd wolnobieżny

0

0

0

0

0

Rower

2

1

0

1

1

Powyższa tabela przedstawia, iż w 34 przypadkach sprawcy zdarzeń drogowych poruszali się samochodami osobowymi. W 6 przypadkach sprawcy poruszali się samochodami ciężarowymi


IV. Przyczyny wypadków i kolizji drogowych z winy kierującego


Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

Jazda po niewłaściwej stronie drogi

1

0

0

0

1

Niedostosowanie prędkości do warunków ruchu

7

1

0

1

6

Nieprawidłowe cofanie

8

0

0

0

8

Nieprawidłowe omijanie

1

0

0

0

1

Nieprawidłowe skręcanie

3

0

0

0

3

Nieprawidłowe wymijanie

2

0

0

0

2

Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu

1

0

0

0

1

Nieudzielanie pierwszeństwa pieszemu

0

0

0

0

0

Nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu

11

1

0

1

10

Niezachowanie bezpiecznej odległości pomiędzy pojazdami

11

0

0

0

11

Wjazd przy czerwonym świetle

1

0

0

0

1

Zmęczenie, zaśnięcie

0

0

0

0

0

Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu

0

0

0

0

0

Jak wynika z powyższej tabeli, w 11 przypadkach przyczyną zdarzenia drogowego było niezachowanie bezpiecznej odległości pomiędzy pojazdami oraz nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu. W 8 przypadkach przyczyną było nieprawidłowe cofanie, a w 7 niedostosowanie prędkości do warunków ruchu.


V. Grupa wiekowa –sprawców /kierujących/ wypadków i kolizji drogowych


Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

0 - 6 lat

0

0

0

0

0

7- 14 lat

0

0

0

0

0

15 - 17lat

1

0

0

0

1

18 - 24 lat

11

0

0

0

11

25 - 39 lat

10

2

0

2

8

40 - 59 lat

14

0

0

0

14

60 plus

8

0

0

0

8

b/d

2

0

0

0

2

Powyższa tabela wskazuje, iż w 14 przypadkach sprawcami zdarzeń drogowych byli kierujący w wieku od 40-59 lat. Drugą grupą wiekową byli sprawcy w wieku 25-39 lat


VI. Płeć uczestników zdarzeń drogowych- sprawców


Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

KOBIETY

7

1

0

1

6

MÊŻCZYZNI

37

1

0

1

36

B/D

2

0

0

0

0

Najwięcej zdarzeń drogowych, było spowodowanych z winy mężczyzny


VII. Dni tygodnia w których zaistniały zdarzenia drogowe



Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji


Poniedziałek

10

0

0

0

10


Wtorek

9

0

0

0

9


Środa

14

0

0

0

14


Czwartek

13

1

0

1

12


Piątek

18

2

0

2

16



Sobota

5

1

0

2

4



Niedziela

8

0

0

0

8


Powyższa tabela przedstawia, największa liczba zdarzeń drogowych (18) zaistniało w piątek. Następne 14 zdarzeń miało miejsce w środę.


VIII. Czas zaistniałych wypadków i kolizji drogowych


Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

6 -14

35

2

0

2

33

14 - 22

33

1

0

1

31

22 - 6

9

1

0

2

8


Powyższa tabela wskazuje, że najwięcej zdarzeń drogowych zaistniało w godzinach 14.00-22.00


IX. Zestawienie zaistniałych zdarzeń wg, Gmin i działań Komisariatów


Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

Pniewy i gmina

12

0

0

0

12

Kaźmierz i gmina

0

0

0

0

0

Duszniki i gmina

12

1

0

1

11

Szamotuły i gmina

27

1

0

1

26

Wronki i gmina

16

0

0

0

16

Obrzycko i gmina

5

0

0

0

5

Ostroróg i gmina

5

2

0

3

3

Powyższa tabela przedstawia, iż największa ilość zdarzeń drogowych zaistniała na terenie miasta i gminy Szamotuły, następnie na terenie miasta i gminy Wronki

Powrót na górę strony