Analiza zdarzeń drogowych zaistniałych w lipcu 2014 r.
Poniższa tabela przedstawia liczbę zdarzeń drogowych oraz liczę osób, które doznały poważnych obrażeń w wyniku wypadków drogowych.
|
Lipiec 2014 |
Liczba Wypadków |
4 |
Liczba Ofiar |
5 |
Liczba Zabitych |
0 |
Liczba Rannych |
5 |
Liczba Kolizji |
73 |
Liczba Zdarzeń |
77 |
I. Przyczyny zaistniałych zdarzeń drogowych wg rodzaju winy
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
z winny kierującego |
46 |
2 |
0 |
2 |
44 |
z winny pieszego |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
z innych przyczyn |
25 |
1 |
0 |
1 |
24 |
współwina ucz. ruchu |
5 |
1 |
0 |
2 |
4 |
Z powyższej tabeli wynika, iż większość zaistniałych zdarzeń drogowych (46) nastąpiło z winy kierującego.
II. Odcinki drogi na których zaistniały zdarzenia
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
Odcinek prosty |
53 |
3 |
0 |
4 |
50 |
Spadek |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
wzniesienie |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Zakręt, łuk |
9 |
1 |
0 |
1 |
8 |
Skrzyżowanie |
12 |
0 |
0 |
0 |
12 |
Większość zdarzeń drogowych (53) zaistniało na prostych odcinkach dróg.
III. Pojazdy sprawców zanotowanych wypadków i kolizji drogowych
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
Nieustalony |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Motorowery |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Motocykl |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Samochody osobowe |
34 |
1 |
0 |
1 |
33 |
Autobusy |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Samochody ciężarowe |
6 |
0 |
0 |
0 |
6 |
Ciągniki rolnicze |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Pojazd wolnobieżny |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Rower |
2 |
1 |
0 |
1 |
1 |
Powyższa tabela przedstawia, iż w 34 przypadkach sprawcy zdarzeń drogowych poruszali się samochodami osobowymi. W 6 przypadkach sprawcy poruszali się samochodami ciężarowymi
IV. Przyczyny wypadków i kolizji drogowych z winy kierującego
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
Jazda po niewłaściwej stronie drogi |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Niedostosowanie prędkości do warunków ruchu |
7 |
1 |
0 |
1 |
6 |
Nieprawidłowe cofanie |
8 |
0 |
0 |
0 |
8 |
Nieprawidłowe omijanie |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Nieprawidłowe skręcanie |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
Nieprawidłowe wymijanie |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Nieudzielanie pierwszeństwa pieszemu |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu |
11 |
1 |
0 |
1 |
10 |
Niezachowanie bezpiecznej odległości pomiędzy pojazdami |
11 |
0 |
0 |
0 |
11 |
Wjazd przy czerwonym świetle |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Zmęczenie, zaśnięcie |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Jak wynika z powyższej tabeli, w 11 przypadkach przyczyną zdarzenia drogowego było niezachowanie bezpiecznej odległości pomiędzy pojazdami oraz nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu. W 8 przypadkach przyczyną było nieprawidłowe cofanie, a w 7 niedostosowanie prędkości do warunków ruchu.
V. Grupa wiekowa –sprawców /kierujących/ wypadków i kolizji drogowych
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
0 - 6 lat |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
7- 14 lat |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
15 - 17lat |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
18 - 24 lat |
11 |
0 |
0 |
0 |
11 |
25 - 39 lat |
10 |
2 |
0 |
2 |
8 |
40 - 59 lat |
14 |
0 |
0 |
0 |
14 |
60 plus |
8 |
0 |
0 |
0 |
8 |
b/d |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Powyższa tabela wskazuje, iż w 14 przypadkach sprawcami zdarzeń drogowych byli kierujący w wieku od 40-59 lat. Drugą grupą wiekową byli sprawcy w wieku 25-39 lat
VI. Płeć uczestników zdarzeń drogowych- sprawców
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
KOBIETY |
7 |
1 |
0 |
1 |
6 |
MÊŻCZYZNI |
37 |
1 |
0 |
1 |
36 |
B/D |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Najwięcej zdarzeń drogowych, było spowodowanych z winy mężczyzny
VII. Dni tygodnia w których zaistniały zdarzenia drogowe
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
|
|
Poniedziałek |
10 |
0 |
0 |
0 |
10 |
|
|
Wtorek |
9 |
0 |
0 |
0 |
9 |
|
|
Środa |
14 |
0 |
0 |
0 |
14 |
|
|
Czwartek |
13 |
1 |
0 |
1 |
12 |
|
|
Piątek |
18 |
2 |
0 |
2 |
16 |
|
|
Sobota |
5 |
1 |
0 |
2 |
4 |
|
|
Niedziela |
8 |
0 |
0 |
0 |
8 |
|
Powyższa tabela przedstawia, największa liczba zdarzeń drogowych (18) zaistniało w piątek. Następne 14 zdarzeń miało miejsce w środę.
VIII. Czas zaistniałych wypadków i kolizji drogowych
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
6 -14 |
35 |
2 |
0 |
2 |
33 |
14 - 22 |
33 |
1 |
0 |
1 |
31 |
22 - 6 |
9 |
1 |
0 |
2 |
8 |
Powyższa tabela wskazuje, że najwięcej zdarzeń drogowych zaistniało w godzinach 14.00-22.00
IX. Zestawienie zaistniałych zdarzeń wg, Gmin i działań Komisariatów
|
Liczba zdarzeń |
Liczba wypadków |
Liczba zabitych |
Liczba rannych |
Liczba kolizji |
Pniewy i gmina |
12 |
0 |
0 |
0 |
12 |
Kaźmierz i gmina |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Duszniki i gmina |
12 |
1 |
0 |
1 |
11 |
Szamotuły i gmina |
27 |
1 |
0 |
1 |
26 |
Wronki i gmina |
16 |
0 |
0 |
0 |
16 |
Obrzycko i gmina |
5 |
0 |
0 |
0 |
5 |
Ostroróg i gmina |
5 |
2 |
0 |
3 |
3 |
Powyższa tabela przedstawia, iż największa ilość zdarzeń drogowych zaistniała na terenie miasta i gminy Szamotuły, następnie na terenie miasta i gminy Wronki