REALIZACJA WNIOSKÓW

Analiza zdarzeń drogowych zaistniałych w maju 2014 r.

mat._statystyczneMając na uwadze pytania kierowane do przedstawicieli Policji na debacie społecznej, która odbyła się w kwietniu br. Poniżej przedstawiamy analizę zaistniałych zdarzeń drogowych. Na terenie działania Komendy Powiatowej Policji w Szamotułach w miesiącu maju policja odnotowała 3 wypadki drogowe. Ponadto odnotowano 74 kolizje drogowe. 




Maj 2014

Liczba Wypadków

3

Liczba Ofiar

3

Liczba Zabitych

0

Liczba Rannych

3

Liczba Kolizji

74

Liczba Zdarzeń

77



I. Przyczyny zaistniałych zdarzeń drogowych wg rodzaju winy



Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

z winny kierującego

74

2

0

3

72

z winny pieszego

3

1

0

2

2

z innych przyczyn

0

0

0

0

0

współwina ucz. ruchu

0

0

0

0

0

Powyższa tabela przedstawia, iż z pośród 77 zdarzeń drogowych w 74 przypadkach przyczyna zdarzenia drogowego była z winy kierującego



II. Odcinki drogi na których zaistniały zdarzenia



Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

Odcinek prosty

60

3

0

3

57

Spadek

0

0

0

0

0

wzniesienie

0

0

0

0

0

Zakręt, łuk

9

0

0

0

9

Skrzyżowanie

8

0

0

0

8

Parkingi

0

0

0

0

0

Powyższa tabela wskazuje, iż 60 zdarzeń drogowych zaistniało na prostych odcinkach dróg. Następnie najwięcej zdarzeń wystąpiło: zakręt, łuk


III. Pojazdy sprawców zanotowanych wypadków i kolizji drogowych



Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

Nieustalony

2

0

0

0

2

Motorowery

1

0

0

0

1

Motocykle

2

0

0

0

2

Samochody osobowe

49

1

0

1

48

Autobusy

0

0

0

0

0

Samochody ciężarowe

3

0

0

0

3

Ciągniki rolnicze

0

0

0

0

0

Inne pojazdy

0

0

0

0

0

Rower

1

0

0

0

1

Powyższa tabela przedstawia, iż w 49 przypadkach sprawcy zdarzeń drogowych poruszali się samochodami osobowymi. W 3 przypadkach sprawcy poruszali się samochodami ciężarowymi


IV. Przyczyny wypadków i kolizji drogowych z winy kierującego



Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

Gwałtowne hamowanie

0

0

0

0

0

Jazda po niewłaściwej stronie drogi

0

0

0

0

0

Niedostosowanie prędkości do warunków ruchu

8

0

0

0

8

Nieprawidłowe cofanie

11

1

0

1

10

Nieprawidłowe omijanie

2

0

0

0

2

Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu

0

0

0

0

0

Nieprawidłowe skręcanie

4

0

0

0

4

Nieprawidłowe wymijanie

0

0

0

0

0

Nieprawidłowe wyprzedzanie

2

0

0

0

2

Nieudzielanie pierwszeństwa pieszemu

1

0

0

0

1

Nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu

18

0

0

0

18

Niezachowanie bezp.odl.między pojazdami

11

0

0

0

11

Zatrzymanie, postój

0

0

0

0

0

Wjazd przy czerwonym świetle

0

0

0

0

0

Inne

1

0

0

0

1

Powyższa tabela przedstawia, iż w 18 przypadkach przyczyną zdarzenia drogowego było nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu. W 11 przypadkach przyczyną było nieprawidłowe cofanie a w 8 przypadkach niedostosowoanie prędkości do warunków ruchu.


V. Grupa wiekowa –sprawców /kierujących/ wypadków i kolizji drogowych



Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

0 - 6 lat

0

0

0

0

0

7- 14 lat

0

0

0

0

0

15 - 17lat

1

0

0

0

1

18 - 24 lat

9

0

0

0

9

25 - 39 lat

19

1

0

1

18

40 - 59 lat

14

0

0

0

14

60 plus

13

0

0

0

13

b/d

2

0

0

0

2

Powyższa tabela wskazuje, iż w 19 przypadkach sprawcami zdarzeń drogowych byli kierujący w wieku od 25-39 lat. Drugą taka grupą wiekową byli sprawcy w wieku 40-59 lat


VI. Płeć uczestników zdarzeń drogowych-sprawców



Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

KOBIETY

20

0

0

0

20

MÊŻCZYŹNI

36

1

0

1

35

B/D

2

0

0

0

2

Powyższa tabela wskazuje, iż najwięcej zdarzeń drogowych, było spowodowane z winy mężczyzny

VII. Dni tygodnia w których zaistniały zdarzenia drogowe



Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji


Poniedziałek

9

1

0

1

8


Wtorek

8

1

0

1

7


Środa

12

0

0

0

12


Czwartek

16

0

0

0

16


Piątek

15

0

0

0

15



Sobota

10

0

0

0

10



Niedziela

7

1

0

1

6


Powyższa tabela przedstawia, iż z pośród wszystkich zdarzeń drogowych, 16 zaistniało w czwartek. Następne 15 zdarzeń miało miejsce w piątek

VIII. Czas zaistniałych wypadków i kolizji drogowych



Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

6 -14

26

1

0

1

25

14 - 22

36

2

0

2

34

22 - 6

12

0

0

0

1

Powyższa tabela wskazuje, że najwięcej zdarzeń drogowych zaistniało  w godzinach 14-22


IX. Zestawienie zaistniałych zdarzeń wg, Gmin i działań Komisariatów



Liczba zdarzeń

Liczba wypadków

Liczba zabitych

Liczba rannych

Liczba kolizji

Pniewy i gmina

7

1

0

1

6

Kaźmierz i gmina

6

1

0

1

5

Duszniki i gmina

6

0

0

0

6

Szamotuły i gmina

32

1

0

1

31

Wronki i gmina

19

0

0

0

19

Obrzycko i gmina

3

0

0

0

3

Ostroróg i gmina

4

0

0

0

4

Powyższa tabela przedstawia, iż największa ilość zdarzeń drogowych zaistniała na terenie miasta i gminy Szamotuły, następnie na terenie Pniew i Wronek

Powrót na górę strony